2007-08-18 Lördag

Målning av huset har tagit fart idag. Pappa kom och hjälpte oss. Vi har haft en hakiställning som vi stått på och det är ju guld värt. Ganska stolt är jag också för jag tog mig upp på plattformen längst upp vid taknocken. Inte för att jag klarade av att måla nånting men jag stod där iallafall. Våning två kändes betydligt tryggare så jag höll mig där.

Qurre fick en lite längre promis ikväll och fick springa lös. Hallar ingenting. Fanken han är smart min Qurredutt. I vanliga fall är han som rackarn på skogsduvor. Han tycker att det finns inget häftigare än att skrämma upp dom och sen stå och se när de försöker flyga iväg. De är ju lite humla i fågelformat över dem : )) Men ikväll när vi var ute så stoppade jag honom och sa till honom på det allra moderligaste sättet att han var tvungen och tänka på sitt ben. Han förstod precis, det blev ingen mer jakt på duvor. (Å det här var nog ingen slump alls : ))

Hade ganska tur också. Vi gick över en liten träbro och där har jag honom alltid kopplad. Av nån anledning kopplade jag inte lös honom när vi kommit över på andra sidan, som tur var. För vi hinner bara gå 30 meter kanske när det krakar till i skogen. Jag såg inget men det var säkert inte mer än 15 meter mellan oss och älgen. I höstas så vi tre älgar på ungefär samma ställe. Det som är att det är vatten runtomkring så blir det en jakt så finns det inte så mycket land för älgen att springa på. Men jag antar att de tar vattenvägen om det kniper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0