2007-04-29 Söndag

På eftermiddagen hjälpte jag Mia och Qrusse med två spår. Det gick hur bra som helst. Han är en talang! De skulle träna själv några gånger och så skulle vi höras igen under veckan.

Efter middagen for jag och hälsade på Millis och Åsa. Man är ju helt enkelt för kass att höra av sig. Jag fick en rundvandring i deras hus. Husets baksida skulle man ju helt enkelt kunna dö för... Gräsmatta och sen bara skog. Men vad gör väl det när man har en loppis som granne : (( Sen har de varit jätteduktiga och fixat och trixat själva. Lägga golv skulle jag aldrig komma på tanken att göra men de har inte tvekat en sekund. Fast å andra sidan har vi lagt ner ganska mycket jobb så kan man komma undan med något så gör man nog gärna det.

Rund 21-tiden for jag och Qurre ut och tränade. 

Linförighet: Värmde upp en stund med leksak. Körde sedan utan en ganska lång stund. Han gick som klockan själv. Taggad och helt med. Jättefina sättande. Ingenting att anmärka på. Körde helt om, vänster om, höger om och även förflyttningar på stället. Jag bara ler...

Apportering: Efter linförigheten återvände vi till bilen och tog fram apporten. Qurre fick sitta fot och ta apporten. Första gången släppte han den. Nä det där var ju inte rätt sa jag och vi gjorde om. Tog apporten tre gånger och höll den. Lite tugg men han höll den fint. Tugget får vi ta tag i senare.

Platsliggning: Skitkul! Jag har verkligen fått in att han ska lägga sig och titta på mig. Sen går jag och när jag kommer tillbaka kikar han upp mot mig. Belönar med godis mellan frambenen. Fick ligga kvar en liten stund till och sen sitt upp. Han är helt med på noterna. Kul att han blivit så trygg när jag kommer tillbaka och inte sprätter upp. Jag försöker att tänka på att inte stirra på honom och när jag börjar gå visar jag honom "kinden" efter halva vägen.

Inkallning: Körde först att han fick sitta kvar och jag gick tillbaka. Klockrent! Lämnade honom igen och kallade in. Full fart kan jag lova. Kastade kongen förbi mig för att dra upp farten lite. När vi var på klubben sist så tyckte jag farten var himla låg och ganska tveksamt.  

Ställande: Qurre fick var lös och lite på promenadaktigt så där. Stannar honom med ena handen och han får godis med andra då han stannat. Står kvar när jag lämnar honom. Så vi nöter på där.

Det var verkligen en lyckad träningskväll. Det är så kul när han verkligen är med och vill ha mer. I den stunden känner man att hundträning är livet! Varför ägna sig åt något annnat...? Roligt var det också att han fick ta kongen och kom tillbaka och bjöd den. 

Efter träning gick vi en promenad och jag kan lugnt säga att när vi for därifrån med ett leende på läpparna! Hund och människa i fullkomlig harmoni! Så kul! Jag kommer nog att bli religös på kuppen. Hundtroende!


Puss på dig Qurre Du är verkligen världens bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0