2007-04-26 Torsdag

Idag har vi varit så duktiga! Runt lunchtid for jag ut till Bettan och (efter många om och många men) så hade jag bestämt vilka färger Qurre ska ha på sitt tjänstetecknen. Det blev mörkrött och svart. Det blir snyggt. Stilen som hans namn och SBK ska stå i var klockren. Det blir även en broderad tass i grått. Oj så fint det kommer att bli! Snygg kille i läcker förpackning...  : )) Vi får se när det blir klart och då ska vi fara ut och inviga det på stubben.

Bettan hörde om jag ville följa med ut på klubben och träna. Städningen och fikat med en kompis fick vänta till annan dag. Så med Foppatofflor och mjukisbyxor rumlade vi ut på plan. Kände mig ungefär som en baktung Kalle Anka med jättefötter. Men tillfällen är till för att fångas så vad gör man inte..! (Fast jag kan lugnt rekommendera andra skor att träna i...).

Störningsträningen har varit lite gruvsam av nån konstig anledning. Tror det hänger ihop med att Qurre har haft väldigt svårt att koncentrera sig när Jenny  varit med. Hans favvotant nummer ett! Mitt självförtroende har åkt ner då om sanningen ska fram (och det ska den ju!). Annars kommer man ju ingenstans! Trots att Bettan hade med sig en hund och en annan tränade bredvid så gick det jättebra. Åh så kul! Han bara sneglade lite och det måste han ju få i början. Vi tränade lite linförighet. Hade först en grej synlig sen tog jag bort den och det gick riktigt hyfsat. Han hade väl inte det där extra som han plockar fram när vi tränar själv men det kommer. Sen gjorde vi en inkallning. Tränade lite ligg och sitt upp. Sen rundade vi av med en kopp kaffe och lite surr i klubbstugan.

Hem och fixa middag. For sen tillbaka till klubben för det skulle vara skotträning och det är ju inte dumt att få. Mia och Qrusse dök upp. Så roligt att få träffa henne. Vi tog hundarna och promenerade längs vägen men där lät det ju ingenting så där gick vi ner mot agiltybanan och tränade lite linförighet bara för att han skulle få pyssla med något under skotten. Men det small så lågt att vi nästan blev lite besvikna : )). Hörde mig för och det kommer att skjutas varje torsdag så då får vi hänga där. Sen passade jag och Mia på att kika på när andra tränade och det är himla kul. Kaffe och lite godis blev det också. Jag for nog därifrån runt tiosnåret och då frös jag så jag hackade tänder.

Men nu har jag fått blodad tand för att vara på klubben och träna. Man behöver ju inte fara dit när det helt packat med folk och hundar utan lite lagom så där. Åh så nöjd jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0