2007-04-16 Måndag

Så duktiga vi har varit idag!

På förmiddagen gick vi en sväng och sen körde vi lite lydnad. Qurre hade just innan hittat en vattenflaska som någon glömt och lekte med den. Det blev en liten utmaning i att få honom att komma till mig. Men jag vann! Vattenflaskan blev i början en störning men fort hade han kopplat bort den och var fokuserad på träningen. Han fick sitta och bara titta på mig. Försökte köra lite längre än jag brukar. Sen gick vi och han gjorde jättefina helt om. Snabb och kom helt rätt i position. Jag försökte också tänka på hur jag gick. Vilket ben jag startade med och hur jag rörde mig i helt om. Vi var så duktiga båda två.

Efter det gjorde vi en platsliggning. Just när jag kom tillbaka och stod bredvid honom så var han på väg upp. Inte lätt det där. Men sa bara ligg igen och vi gjorde om det hela. Då var han med! Som belöning efter vårat lilla träningspass sprang vi och lekte med vattenflaskan. Lite extern belöning.

På kvällen for jag, Fredrik och Qurre ut en sväng. Budföringen gick som smort! Qurre sprang som svarta blixten. Så nöjda vi var! Sen vallade vi av en ruta på ca 25 x 50 meter med tre föremål längst upp efter kanten. Qurre drog direkt ut till högerkanten och höll den vägen upp. (Blåste ganska mycket). Hade bra och jämnt tempo och det var inga problem. Här var det morsan som får bakläxa... Nu måste jag sluta dra fram grejen jag har att byta med!!! Va fanken hundstackarn kommer ju av sig och förresten så hade det inte behövts idag. Han var helt på det klara med att komma och lämna. Så fy och lugg i håret på mig! Efteråt gick vi en sväng så han fick flåsa av sig.

Vid bilen kom apportbocken fram. Qurre fick sitta vid sidan och ta den. Inga tveksamheter men mycket tugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0