2007-04-11 Onsdag

Tog chansen och haka på Sussie till stallet imorse. Så häftigt det kändes när man steg in. Det var väldigt längesen jag höll på. Men jag kom iallafall ihåg vad som var fram och bak på dem, så det var ju inte illa. Tog iallafall det säkra före det osäkra och valde de minsta hästarna när de skulle ut i hagen. Minna blev min favorit, hon var ungefär i Qurres storlek så det kändes stabilt.

Planen var att vi skulle fara och kika på när polisen tränar sina hundar. Lite kul och se vad de pysslar med. Så vi for ut till K4 eller vad det nu heter nu förtiden. Vi kollade in bokningslistan och klockan 09.00 började deras tid. Men inga poliser eller hundar i sikte... Efter en halvtimme kom det en kvinnan som hade hand om caferterian och tog hand om en leverans. Dagens ängel! Hon fixade snabbt fram en kopp kaffe. Passade även på att berätta för henne vad vi väntade på. Nä, sa hon de är inte här längre utan tränar utomhus. Tji fick vi! Men vi hade iallafall en väldigt trevlig pratstund och gott kaffe var det också.

På eftermiddagen for jag in till stan för att handla och Qurre fick haka på. Efteråt for vi snabbt hem och packade upp grejerna och tog bilen ut till skogen för att gå en promenad. Fy vad det blåste, det var nästan otäckt. Men som tur var ringde Anna och hörde att om vi var sugna på att träffas en stund. Så då vände vi tillbaka till bilen och passade på att träna lite medans vi väntade. Linförighet, mycket halter, vänster om på stället (klockrent!), höger om. Platsliggning, gick  jättebra, försökte stå lite längre än jag brukar. Sitt stanna kvar och kallade in. Funkade också bra. Avslutade med kontaktträning. Han fick sitta vid sidan och klickade när han tittade på mig. Sen vid bilen tränade vi ligg och sitt upp medans vi väntade. Lite seg i läggandet men förstår sitt upp klockrent. Sätter sig upp snabb och bra.

Efter en liten stunds väntan kom Qurres älskade Wilma. Oj, så glad han blev när hon hoppade ur bilen. Vi har inte träffats på ett tag eftersom Wilma har fått lite ont i kroppen efter deras bravader. Qurre är ju ingen lätt kille... Men nu ville Anna prova igen och det tyckte vi var jättekul. Hundarna har så kul ihop och sen är det himla trevligt att ha någon att promenera ihop med mellan varven. Vi gick en sväng och Qurre verkar ha lugnat ner sig. Så vi hoppas att det går vägen.


Kommentarer
Postat av: Millis

Ja, det finns en viss person som jävlas med mig... Men det är inget som jag inte klarar av. Blir så less bara... Jag är ju en sån person som tror gott om alla, men nu börjar mitt tålamod tryta, faktiskt... Och det är inte ofta det inträffar...
Men men, det är inte så mkt att göra åt.. Tur att det finns andra människor som är trevliga istället.. Och i det facket finns du!!
*kramen*

2007-04-11 @ 20:04:36
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar
Postat av: Millis

Jepp, det är bara att haffa... Då har vi två saker att diskutera, "rutan" och apporteringen..
Ha en bra dag!! Jag ska ila till jobbet nu...
*kramen*

2007-04-12 @ 11:01:24
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0