2007-04-10 Tisdag

Vi trotsade vädret och for ut på en riktig långpromenad idag. När vi kom ut i skogen så var det riktigt behagligt och vi hade en riktigt rolig promenad.  Qurre fick hoppa upp på lite luriga stenar. På vissa av dem gick det inte bara att hoppa upp, utan han var tvungen att hitta en sida som det gick att ta sig upp på. Lite problemlösning. Vissa var även ganska höga och då såg han ganska så mallig ut när han satt och tittade ner på mig.

Vi nötte även inkallning. Hade lite skinka i en påse i fickan för att göra det lite mer intressant. Det funkade jättebra tills vi skulle gå under en hage... Jag stod och höll upp trådarna och ville att han skulle komma och krypa under. Nä du, sa han. Men då gick jag mot honom och sa åt honom på skrapen. Han gör då ett bussprång åt sidan och ser ut som det inte alls bekom honom ett dyft att jag blev irriterad. Så jag går tillbaka mot stängslet (hotandes att jag ska hitta var man slår på strömmen...) och håller upp trådarna igen och vänder mig om, och då står han precis bakom mig. Duktig hund! Då blev det skinkkalas.

Passade även på att göra en platsliggning på en åker. Det blåste som bara den och det tycker Qurre är häftigt. Oj, så busig han blir. Så jag utmanade. Men det gick jättebra! Så stolt jag blev. Det känns så bra när varje del i platsliggningen får ta tid. Läggandet och en godis. Kontakt igen. Gå iväg. Vända sig om. Stå en stund. Beröm. Gå tillbaka. (Och hunden ligger kvar... :  ). Han får en godis och ligger kvar och kikar upp. Sitt upp och han sätter sig. Perfekt! Efter det passade vi på att busa som bara den i ren glädjeyra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0