2007-04-09 Annandagpåsk

Idag har jag varit trött som bara den. Det känns att det har blivit för sena kvällar och för tidiga mornar... Nackdelen med mig är att jag har så svårt för att gå och lägga mig igen när jag varit ute med Qurre. Jag blir pigg och kaffesugen efter morgonpromenaden... Men han har börjat sova lite längre nu, till halv nio och det är ju helt lämplig tid att kliva upp på. På vintern gör man väl lite tidigare kvällar så då är väl han utvilad tidigare. Jag kommer aldrig att glömma när han var valp och sov till halv elva helt plötsligt en morgon. Trodde minst att han blivit sjuk eller nått men han tittade bara trött upp på mig.

På eftermiddagen for vi ut till skogen för att promenera. Termometern visade 9 grader när vi for men när jag kom ut i skogen låg det på noll. Burr så kallt och blåsigt det var. Lite grinig blev jag också för det är fortfarande isigt efter stigarna och jag var peppad att träna inkallning. Så det sket sig. Tror vi får fara på något annat ställe. Såg på vädret att det skulle bli varmt i slutet på veckan så då vore det väl katten om det inte smälter bort.


På kvällen såg vi en film. Brandvägg, den var jättebra. Så trevligt det är med en bra film. Vi skrapade även fyra trisslotter och vann fyra nya. Så hoppet lyser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0