2007-04-05 Skärtorsdag

Inte min dag... I natt har jag sovit som en riktig pottsork (å de sover inte bra : )). Det har blåst som bara den och skramlat i än det ena, än det andra hela natten. Försökte kompensera sömnen med kaffe och började med att slå hälften utanför koppen. (Typiskt onödigt...). När jag sen skulle förflytta mig till köksbordet så trängde en nysning på och försöker då rädda min älskade kopp kaffe, men till ingen nytta alls. Det flög kaffe överallt. Och julgranen den rackarn som lugnt har legat i en hög med skrot, har också rymt i blåsten så den får vi nog efterlysa ute på byn.

I övrig har det väl inte hänt så mycket. Vi var ute en sväng mitt på dagen och passade på att spana in ängarna på ett ställe. Förvånansvärt torrt var det. Tur hade vi också för det satt några svanar på en äng och sov. Mittemot ängen bor det nämligen en riktig fågelpolis...

På eftermiddagen for jag in till stan för att handla. Qurre fick haka på och vi passade då på att ta en liten promenad i Nydalaområdet. Qurre han hittade en pinne som han visade upp så stolt. Jag skulle leka lite med honom och höll på att peta ut ögat på honom. Ja det är verkligen inte min dag... Och jag som kände för att spåra... Men imorgon ska vi på träff med kullsyskonen och det känns spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0