2007-04-04 Onsdag

Nog är det april alltid... Imorse snöade det lite när vi var ute på morgonpromenad och blåste som bara den. Till och med Qurre var påverkad av vädret. Han åt frukost när vi kom in och sen gick han och la sig i sin bur och sussade vidare.

Mitt på dagen for vi ute i skogen och promenerade. Hade tagit på mig dunjackan för jag var så frusen innan vi for, men självklart så blev ju det för varmt.

Nu på kvällen har vi varit in till stan och tränat. Vi värmde upp med en promenad och när vi kom tillbaka så startade vi upp med en kamplek. Gick lite fot, tränade vänster om på stället, höger om, höger om halt. Allt för att det inte ska bli tråkigt och han var med på noterna. Sen avslutade vi med att han fick sitta och kika på mig och jag belönade med godis.

Platsliggning nästa. Så duktig han var! Han flög inte upp när jag kom tillbaka. Det har ju annars varit en "kul" grej. Så då fick han en "godisjackpot" där han låg och sen gav vi oss.

Bytalek. Går som på räls! Han tycker det är hur häftigt som helst. Släpper leksaken nära knäna på mig när jag säger loss och sen står han och väntar. Avslutade med att kasta godis och sen fick han en godis från handen. Han köper det nu och blir inte besviken på att grejerna försvinner.

Budföring. Fredrik var jätteduktig. Han tar det verkligen lugnt och har en plan B i bakfickan om det inte går som vi tänkt. Qurre fick på första svängen leka med kongen och godis på nästa sväng. Med kong och lek vill han gärna stanna kvar hos mottagaren så då kan det klicka lite när han skickas tillbaka till mig. Men det köper jag i det här läget för det viktiga känns nu att han tycker det är kul att springa, förstår kommandot och att han tycker att det är trevligt borta hos mottagaren.

Så nöjd jag är! Det känns som att koncentrationen är på väg tillbaka. Jag går och lägger mig med ett leende på läpparna i kväll : ))). 


Kommentarer
Postat av: Millis

Vad roligt att träningen går så bra... Är så roligt att läsa!!! :o)

2007-04-04 @ 23:28:00
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0