Fredag 2010-02-26

Idag har vi varit hos veterinären och fixat vaccination. Tog även för kennelhostan som verkar härja hej vilt just nu.

For till Röbäck och då passade vi även på att utnyttja vibrationsplattan de har. Kändes prefekt att få lite stärkande för ligamenten/senor och cirkulation för musklerna efter skadan. Plattan stod uppe i deras enorma personalutrymme. När dörren öppnades så möts vi av ett hav av flatar. Tur man har den hunden man har! "Hej, hej allihop! Kul att så många var här, sa Qurre". Tack och lov blev de instängda rätt omgående för det var nån Rufus i skaran som de verkade vilja få under mer kontroll än de övriga.

Qurre hade dock inte vett att uppskatta behandlingen. Hans nyfikenhet drog liksom mer runt hörnet. Sen var det en grind precis där plattan stod och bakom den stod ytterligare en flat och spanade. Det gjorde det ytterligare svårare att koppla av. Men det blev en kvart innan slutet så jag är nöjd!

Jag hade byltat på mig eftersom jag skulle vara effektiv och ta en promenad efteråt. Himmel jag var sjöblöt i svett innan vi åkte därifrån. Men nu är det gjort och promenaden i snöyran var ganska härlig.

Passade på att väga honom också, 45 kg.

Ha det gott!

/Ann-Sofie & Qurre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0