2009-03-27 Fredag

Idag har vi inte varit bara en gång, utan till och med två gånger på klubben och tränat. Första gången träffade jag och Eva och det blev ett minipass med att sitta tyst, vara tyst under linförigheten och ta apporten och fortfarande vara tyst. Qurre skötte sig lysande och över all förväntan med tanke på att klubben är ganska svårt med all störning.

Under pass nummer två körde vi sitta och vara tyst, lite linförighet och avslutade med lite fritt följ. Eva-Karin skulle nog stypa mig om hon fick veta att vi körde saktagående mot kong också. (Leksaker är förbjudna just nu). Men jag känner att vi måste få göra något annat mellan för det hjälper till att härda ut mer när det blir jobbigt i "tysthetsträningen". Vi avslutade även med lite krypträning. Där tycker jag verkligen att något har hänt. Upplever honom betydligt mer fokuserad och inte lika "popcornig". Så nu ska vi börja nöta på allvar! Bra moment för samvetet också eftersom det inte är några grejer med i bilden...

Har kört två korta pass i övrig också. Ena passet tyckte jag som aldrig att jag fick med mig honom riktigt. Så då släppte jag lös honom och direkt blev det ett helt annat fokus. Dagen efter försökte jag ha honom lös från början men då blev det "spatte-spunik" några gånger och jag fick hämta honom och belöna när han satt snyggt och fokuserat. Ja ibland är det på ena sättet men inte det andra, fast inte jämnt... Eller hur det nu blev...

Ha en underbar och trevlig träningshelg för det ska jag ha!

/Ann-Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0