2009-03-19 Torsdag

Det är vår i luften! Vi har runt +6 grader och strålande sol. Snön har börja smälta men underlaget på klubben funkar fortfarande. Det kan inte bli bättre... Eller kan det...???

I tisdags var vi på klubben för att fortsätta träna på läxan att vara tyst. Det var rätt mycket folk där så vi tog med oss alla saker till plätten vid förrådet. Allt för att inte göra det för svårt... Qurre var först ut och direkt när vi skulle sätta igång så märkte jag att han låste sig på spårlinan (?!) som låg på marken. Inte annat att göra än att bita i det sura äpplet och fullfölja övningen. När han hade lugnat ner sig och förstått poängen så blev det vila i bilen en stund medans vi körde nästa hund. Nästa omgång han var ute så var det en helt annan hund. Lugn direkt , mer fokuserad och samlad. Jättekul!

Onsdag var det dags för klubben igen. Idag höll vi till på planen och det var ett annat ekipage som tränade. Svårt tyckte Qurre när morsan har blivit så jobbig och det kastas grejer... Men det roliga kråksången var att han det går snabbare och snabbare för varje gång. Visst han provar att skrika rakt ut men utdelning kommer sen när han blir knäpp tyst. Sista passet satsade jag allt på ett kort och drog upp honom genom att småspringa och bli lite roligare i belöningen. Men han var fortfarande helt tyst trots att han kom upp i lite högre varv och precis i den form jag vill ha honom. Mycket glad och njöd matte som satt i bilen och sjöng när vi körde från klubben... ; ))

Vi har varit duktiga och kört ett hårt spår också. Kan inte mer än skratta åt mig själv! Jag är hon med noll koll! Att gå, lägga godis mellan varven i spåret, ut med apporter (bitar av ljus brandslang), hålla koll vart jag gått och hur långt spåret är tydligen för mycket. På ett ställe blev jag rent förskräckt och trodde att han slukade slangbiten men det visade sig att apporterna låg betydligt varandra än jag trodde. Hmmm... Efteråt blev jag bjuden på fika på Nybro och trevligt sällskap. Nästa gång bjuder jag!

Kram och kram!


Kommentarer
Postat av: Ramona

tack för middan!

2009-03-19 @ 22:25:42
URL: http://www.ramonananosventyr.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Tack själv!!!

2009-03-20 @ 11:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0