2009-03-16 Måndag

I tisdags blåste det på både tvären och bredden, så vi ställde in spårträningen. Qurre bäddade i ner sig i biabädden och jag i soffan. Det funkade det också ; ))

Idag har det regnat och det känns ju lite konstigt med tanke på all snö vi har. I nästa stund slog det över till snöblandat. Det värsta jag vet är slask och plask. Varför kan det inte bli sol och +20 grader bara över en natt?

Vi tränar vidare på det vi håller på (därför blir det inte så mycket nytt att blogga om...). Vissa träningar känns det som att kommit hur långt som helst och andra så känns det helt omöjligt. Men de sägs att ett beteende är som värst när det håller på att upphöra, så jag biter ihop, håller mig lugn och kör på den uthålliga linan.

I övrigt så har vi kört lite intervallträning. Qurre tycker absolut om stället där vi kör det, tillgången på hästskit är obegränad.... Wilma och Qurre har också fått busa lite ihop. Sen har det blivit lite plums i djupsnö. Det märks på Qurre att han börjar tycka att vinterpälsen värmer på tok förmycket. Funderar snart på att bad upp honom det brukar vara till stor hjälp när vinterskruden ska av. Om inte så är det iallafall hyfsat rent det som trillar av...

På onsdag är det kurs igen och det ser vi framemot. Mycket kanske för att han sköter sig så himla bra... Hmmm undra vad det beror på?

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0