2009-03-10 Tisdag

I söndags var stod det sök på schemat. Vi träffades i snålblåsten och konstaterade snabbt att snöndjupet var övermäktigt. Qurre fick istället en markeringsövning längs en vallad väg med gömd figge. Det roliga var att han direkt kopplade att han skulle ta rullen. Jättekul! Sen var det lite svårare att lämna den när det stod en så trevlig publik på sidan om. Så det får vi träna mer på. Har ju igen det i uppletandet också...

Annars så har det blivit lite lydnadsträning under promenaden. En gång fick jag för mig att träna på inkallningen i framåtsändandet (när man går emot hunden och den ska komma och gå fot). Det tyckte han var skitkul!

Igår var vi och körde intervallträning. Platsen vi for till är otroligt öppen så jag fick till en del ganska långa intervaller. Va katten det går ju inte bara att äta räkost och köttbullar, man måste ju jobba bort dem också : )) Avslutade med att köra några saktagående. På slutet fick han gå en lite längre sträcka och då blev han lite osäker och stannade. Berömde och så fick han göra om, då satt det perfekt. När han går sakta så ser det ut som han fått stryk till både frukost och lunch. Men han hukar liksom ihop för att han är så koncentrarad. Svårt moment när man är en kille som bara vill hugga grejen och leka...

Ikväll har jag tänkt att vi skulle köra ett hårt spår på snö. Det gäller att lägga in överväxeln om det ska hinnas bli några för snart är väl snön ett minne blott.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0