2009-01-05 Måndag

Då var det nytt år... Har som vanligt inte avgett några nyårslöften eftersom jag vet att de inte skulle hållas. Men jag kan avslöja att jag har en ask nikotintuggummi och minisnusar i min ägo. Inte för att jag ska sluta snusa men det vore himla trevligt att komma en bit på väg iallafall. Tänk så mycket pengar jag skulle kunna lägga på en massa annat kul...

Funderar också på att lägga om bloggen till en ren träningsblogg. Skippa svamlet. För jag är ju rätt svamlig av mig... Vi får se var det landar... Har inte heller satt upp några rena mål på hundfronten utan målet ska vara att hela tiden ha en målinriktad träning. Appro på träning... Qurresnurr har gjort ett träningspass sen två veckor före jul. Himmel och pannkaka, det har aldrig hänt tidigare. Tror vi är i chock båda två... Nu börjar det dock märkas på både mitt humör och hans att det börjar bli dags att dra igång. Förstår vilken odräglig människa jag måste varit när jag inte hade hund. Sur, grinig och otroligt rastlös. Nu har vi allafall drygat oss med långa promenader varje dag men det räcker som inte till för att hålla humöret uppe på mig... Så direkt när temperaturen visar lite mildare grader så drar vi igång igen. Så jag längtar!

Jag och vår nya kamera är inte alls överens. Problemet är att bilderna blir väldigt blåa och mörka men jag antar det beror på nån inställning som jag inte hittat än. Det lite konstigare problemet är att det på vissa bilder ser ut som blod...??? Bilden med pinnen i förra inlägget och så har det kommit några till, som den här till exempel... Jag förstår inte alls... Får försöka kolla inställningarna helt enkelt.


Kolla på Qurres bakben...


Vi har inte hittat utställningsposén än...


Men busa...



... och springa, det kan vi!

Ha det gott!



Tillbaka igen... Vilken trevlig träningsstart vi har haft på 2009! Vad sägs om saktaträning på en strand under en  brandgul, rosa och lite blå himmel. Supernice kort och gott! Fortsatte sedan inne med lite krypträning och jag börjar så smått acceptera att det bara är att nöta på. Måste ta och shoppa lite här framöver. Några nya kongar, ny träapport och en tungapport står på listan.

Misstänker att vi har en räv som håller till nere vid bäcken. Det är lite roligt för när Qurre känner doften av katt ser man att han tycker det är lite spännande. Doften av räv får raggen att stå från nostippen hela vägen till sista svanshåret. Nåväl det vore trevlig att se räven i dagsljus så det inte är nån skabbräv för då måste vi se till att få bort den snabbare än kvickt. Tyvärr har jag sett skabbrävar både i Stöcksjö och Strömbäck. Men jag hoppas den här är frisk...

Ha en fortsatt trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0