2009-02-02 Måndag

Äntligen kikar solen fram! Helt underbart! Ska absolut vädra kameran idag.

Vi fördrivit tiden med lite lydnadsträning. Var på klubben i onsdags och tränade. Det luktade löptik så det var väldigt mycket "ljudligt Electrolux" över det hela. Men jag tyckte ändå att han höll ihop och lugnade sig lite efter ett tag. Efter träning var jag totalt djupfryst men tinade upp i bilen på vägen ut mot travet. På parkeringen där blev det ett hårt spår. Superkul! Smärta vad jag längtar efter att få spåra...

Två lydnadspass till har det blivit. Det senaste igår eftermiddag. Det var långt ifrån nån höjdarträning men vi gjorde en del intressanta upptäckter... Något att glädjas åt iallafall.

I lördags fick Qurre ett pass på skidor men vi bestämde att han skulle få springa de 1,1 milen helt lös, inget drag. Jag tror på variation så vi kör på det. Jag klockade sambon och han fixade sträckan på 27 minuter. Det tycker jag är en toppentid med tanke på att han stått ca 6 gånger på skidor. (Lite gratis har han från hockeyn men det är trots allt lite annorlunda).

Nu ska jag skriva något som jag aldrig för mitt liv jag att trodde jag skulle skriva: jag ska köpa skidor! Målsättningen för året är redan spikat: att kunna stå på skidorna och förflytta mig sakta framåt. (Förmodligen kommer det sluta med att jag tjurar ihop, vill fungera som hare, tar ut mig totalt, kör ihop skidorna och brakar in i ett träd. Men hamnar jag på lassa så vill jag absolut ha en bärbar dator så jag kan fylla bloggen med händelserika dagar från sjukhussängen... Det blir spännande värre det... Inte så mycket choklad heller, mer saltlakrits vill jag ha. Tidningar och hundböcker. Gärna Canis nya bok om klicker skulle uppskattas). Nä så illa ska det väl inte gå men en sak är helt säker och det är att mitt tålamod verkligen kommer att sättas på prov... Och det kanske inte är så dumt...

Ha det gott!

Kram A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0