2009-01-03 Tisdag

Skulle fotografera under gårdagens promenad... Tre bilder sen sa kameran adjö och goodbye för då var batteriet slut! Ja, det känns nästan inte tänkt att det ska gå och knäppa bilder med den lilla rackaren...


Den bild som blev minst dålig av de tre jag knäppte...

Idag under promenaden fick jag för mig att göra en uppletandeövning. Qurre fick sitta kvar på stigen medans jag la ut en sak  på varje sida. När jag skulle lägga ut den sista grejen ser jag tre rådjur som skuttar förbi på ungefär 50 meters djup. Beslutade snabbt att går det så går det, och la ner grejen på ungefär 20 meters djup för att inte utmana ödet allt för hårt. Återvänder till en mycket långhalsad Qurre, men han satt kvar och sen gjorde han det han skulle! Det trodde jag aldrig! Himla kul när hunden slår en på fingrarna! Mer sånt killen!

Skidäventyret:
Idag slog jag till på en hel skidutrustning. För säkerhets skull valde jag en par tävlingsskidor med tanken att de nog går av sig själva. Imorgonkväll bör alla barn och djur hållas inomhus för då ska jag ut och försöka uppnå mitt första delmål: släppa railsen på bilen. Vi får se hur det går...

På väg hem från sportaffären spände jag ögonen i sambon och förklarade med myndig röst att Qurre blir hans ansvar om jag måste genomgå nån flertimmars operation på grund av skidåkning. Det hade jag inget för... Han hade aldrig hört talas om att någon hamnat på lassa på grund av skidåkning på längden. I utförsåkning ska det vara desto vanligare så jag beslutade mig direkt för att undvika alla backar!

Vi ses!

Kram och kram

Kommentarer
Postat av: Ramona

Vilken duktig lite kille! är oxå lite peppad på skidor! ska kolla runt lite om begat tänkte jag! vi hörs! kram

2009-02-04 @ 17:08:19
URL: http://www.ramonananosventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0