Lugna dagar...

Fram till i lördags så har det bara varit koppelpromenader. I lördags fick han, efter ganska lång uppvärming i koppel, springa lös. Ser ingenting och jag kan lova att jag verkligen försöker stirra ut frambenet. Men trots det så visare han ingenting... ; )) Känns enormt skönt!

Vi har kört lite lydnad mest för aktiveringens skull... (Hur bra lät det där...?!). Valde ut några lämpliga moment och det blev fritt följ, skall, platsliggning och saktagåendet. Tyckte den planeringen lät himla bra i planeringsstadiet! Fram till att han rusar fram mot kongen i saktagåendet. Jäkla fint saktagående men jag fick slå mig själv i huvet. I fria följet har jag mitt eget gående under lupp. Försöker verkligen att förbereda honom inför allt som händer och framförallt verkligen vrida huvet i vänstersvängar innan jag svänger. Måste erkänna att jag kände mig helt talanglös men efter en stund så lossnade det och jag tyckte det kändes mycket bättre.

Igår var det sökträning. Jag var där och bara figgade. Efter sökträningen fick Qurre en promenad och man kan lugnt säga att han var laddad. När han varit lös en stund var jag tvungen och koppla honom en stund för mina nerver pallade inte med allt han hittade på.

Idag har vi också kört lite lydnad. Vi gjorde en platsliggning och sen blev det starter i fria följet. Det är ganska svårt att börja med tyckte Qurre och började ljuda. Nix, pix sa jag och bara klev ur position, det där blir det noll och ingenting för. Han förstod direkt vad det handlade om och blev knäpptyst. Start, två steg och halt. Kanonfint! Sen har han fått jogga lös framför cykeln idag. Kände efter gårdagens "lugna" skogspromenad att det kunde bli så mycket värre. Så lång uppvärmning, mjukt underlag och så en kortare sträcka med lite småjogg.

Ska ta och beställa ett Back on track täcke åt honom. Försökte mäta honom men måtten hamnade mellan ca70-90 cm... Så jag bryter ihop och gör ett nytt försök med metmasken imorgon...

Vi ses!

/Ann-Sofie


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej vännen!



Back on track täcket är toppen, ha bara i beaktning att det är dopingklassat nu för tiden, se länk: http://www.backontrack.eu/shownode.php?id=2008

Man få använda täcket men inte 14 dagar innan tävling, vilket är helt sinnessjukt, men sant tyvärr.



Sköt om er!



Kram Camilla

2009-09-02 @ 21:25:45
URL: http://www.liptontreo.se
Postat av: Ann-Sofie

Det bästa är endast gott nog åt guldklimparna! : )) Jag kan förstå tanken bakom dopingklassningen av Back on Track. Att en hund som ska tävla ska vara i sånt skick att den ska klara sig helt utan hjälpmedel tiden innan tävling. Så tanken är god men jag har ju svårt att tro att täcket skulle fälla ett sånt avgörande...

Hur som helst så ska det bli spännande att se hur vad han tycker om täcket. Lena som säljer dem ska hjälpa mig att mäta metmasken ikväll. Jag blir så himla osäker så det känns bra att få experthjälp. Kram på er!!!

2009-09-03 @ 12:32:11
Postat av: Camilla

Håller med dig om att endast det bästa är gott nog för dem, har et till Lipton och tycker att det är toppen! Har även ett knäskydd till mig själv som jag bara älskar!

Skönt att få experthjälp:)



Puss & kräm!!

2009-09-04 @ 20:38:37
URL: http://www.liptontreo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0