2008-09-03 Onsdag

Vilken underbar helg!

När vi kom fram till campingen på torsdagkväll var det absolut bäcksvart, svinkallt och regnet stod som spön i backen. Men när vi vaknade på morgonen sken solen och den svek oss inte under hela helgen. Första dagen for vi och gick i fjällen. Otroligt härligt. Mängden svamp den dagen var det inge fel på men storleken... Oj så små de var... På kvällen åt vi paj och färska kräftor. Så gott! Övriga dagar stannade vi till, drog in i skogen. Fanns det svamp så stannade vi givetvis, fanns det inget så drog vi vidare. Det känns som att man fått en förståelse för bärplockarnas liv... Sista dagen for vi till Joesjö. En helt fantastisk natur men inte en svamp. Tydligen har det regnat för lite under sommaren för att vara något riktigt svampår men lite fick vi med oss iallafall. Sen är jag helt skadad för nu går jag bara och letar svamp när vi är ute.

Här hemma har grabbarna bara haft det bra. Fredrik gick eftermiddag så han var ledig fredag. Då hade de dragit ut i skogen och gått en långprommis. Qurre hade tydligen dragit ut på planen som man passerar så då hade de kört lite lydnad... Lite fot och så hade Qurre fått springa och hämta kongen. På lördagen blev det en massa fysträning. Det blev simning mitt på dagen (i regnet...) och så hade de varit ute och cyklat på kvällen. Jag kan lugnt säga att jag blir otroligt varm i hjärtat av hur sambon ansträngt sig.

Början av veckan har det också "bara" blivit motion i form av cykling och långprommisar. Igår var vi ute och gick i två timmar i ett helt fantastiskt väder. Då är livet som bäst!

Tyvärr så håller våran otur i sig. Jag råkade tappa kameran i asfalten när vi stod på en parkeringsficka. Så det blir inga bilder... Sen när jag kom hem så berättade sambon att elvispen hade gett upp... Dvdn kastade in handduken förra veckan. Men snart måste det väl ge sig tycker jag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0