2008-10-22 Onsdag

Känns verkligen jättetrist att hoppa från trevliga hundsimsinlägg till ett mindre trevligt. Men det är min blogg och jag bestämmer.

Temat för dagen är hundägare! Och inte vilka hundägare som helst utan de helt utan vett och etikett. Så heligt förbannad jag blir!

Igår var jag på ett ställe och rastade Qurre innan jag skulle åka in till tandläkaren. Vad händer?! Jo, jag möter en kvinna med en schäferhanne (mycket välbekant). Hon kopplar upp sin hund och jag sätter min hund för att ha lite mer koll över hur vi ska passera varandra. Hon orkar inte hålla sin hund utan den kommer fram och hundarna börjar gruffa med varandra. Jag bränner av en kommentar att det där var väl ändå onödigt (eftersom det sekunden innan kändes som att hela situationen var under kontroll. Hon svara då "om hundarna inte får hälsa så tycker jag att du ska gå härifrån"... Jaha, inte lönt att kanske säga så mycket mer för hon var ju inte ens med i matchen. Två schäferhannar som är lika dessutom är lika gamla.... Jag säger inte så mycket mer än så...

I morse var hundägaridiot nummer två i farten. Hon släppte fram sin hanhund som är 1 år gammal och som dessutom är jätterädd, för att min hund skulle "lära" hennes att det inte var lämpligt att springa fram till andra hundar. MEN VAKNA FÖR HELVETE OCH TA ANSVAR FÖR DIN HUND!!!

Orsaken till att jag blir så arg är att jag själv slitit med att skapa bra hundmöten och så kommer nån och bara pissar på det arbete man lagt ner. Jag blir också otroligt arg på mig själv eftersom när situationen uppstår endast förmår mig säga en mening, sen riskerar jag att måsta flytta både från byn och stan för då är jag bortom all rim och reson. Jag säger inte att man inte får misslyckas. Det blir tokigt ibland, sånt är livet. Men då kan man väl för sjutton be om ursäkt!!!

Nä nu måste jag nog ut och träna lite så jag kan blogga om något mycket trevligare!

/Argbiggan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0