2008-10-16 Torsdag

En svårfångad kylväska...

På förmiddagen hade jag tid hos min läkare. Var lite tidig så jag beslöt mig för att svänga om Statoil för att köpa en liten mjuk kylväska. Superenkelt, tyckte jag! Men killen i kassan tittade väldigt bekymrat  på mig och sa att nån sån modell hade de inte ens sålt under sommaren. Morr!

Efter läkarbesöket tog jag två mackar till men fick samma svar som på den första. Tog till trixet att sms:a en vän och hon kom med Ica som förslag. Hur dum får man bli, klart de har en liten mjuk kylväska på Ica. Klart och betalt! Så lugnet la sig och Qurre kunde få sin cykelträning. På väg hem rundade jag Kvantum "det säkra kortet" men inte heller där hade de någon. Som ett sista försök i rond ett, stannade vi till på Shell på Teg och där fanns det! Och inte vilket liten mjuk kylväska som helst heller. Den är så silvrig att den lätt skulle passa till den "lilla svarta"... Men nu har vi iallafall en liten mjuk kylväska, så jag ska inte gnälla om färgen...

Kl 15.00 skulle vi vara på I20. Var lite tidig så jag passade på att fara in på zoo-affären och väga Qurre. 40,5 kg stannade vågen på. Passade även på att prova lite halsband på honom. Ja det är inte lätt att hitta något som sitter bra och är lätt att ta av när huvet är brett, öronen stora och halsen smal. Fysiken säger att det måste bli en kompromiss. Jag supernojig runt hundar och halsband. I den här familjen har hundar aldrig på sig halsband var sig i bilen, hemma osv. Tror det beror på att jag har en pappa som alltid gått bakom och kollat att våra hundar hemma aldrig haft halsband på sig. Sen drog han säker en och annan skrämselhistoria också. Och jag är ju inte direkt svår att skrämma upp...

Jag kände mig superladdad inför träningen, för på planeringen stod asfaltsspår, upptag och uppletande. Tji fick jag! På asfaltsplätten som mitt spår skulle ligga på utspelades en rollerbladesmatch i någon form. (Jäkla polisstundenter och poliser, ska de inte ha igen sin träningsplan så snor de nån annan yta för att sabba ens hundträning! : )) Plan B blev att lägga asfaltsspåret på väg hem istället. Så jag är inte långsur... Bara lite smågrinig...

Istället bar det iväg ut i skogen. Jag gick ett spår till Emil och Jenny gick mina två upptag. Qurre fick prova att få köttbullar i ena upptaget och en leksak i det andra. Både köttbullarna och grejen blev han lycklig över. Så det kändes ju bra. Kul att kunna spela lite på hans nyfikenhet och kunna variera lite.

När vi var klara med spåren så höll det på att skymma. Jäklar så kallt det blir! Träningssuget avtog i takt med kylan så vi beslöt att skjuta resten av träningen på framtiden.

Idag är den stora frågan och jag ikväll ska lägga mitt asfaltsspår på skolan kanske... Vi får se. Sen är det hög tid att rulla ut den nyinköpta "krypmattan" och börja nöta på den lite. Men vi får se var det landar.

Vi ses! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0