2008-11-28 Fredag

Igår blev det inte mycket på hundfronten. En längre prommis mitt på dagen. Tränade lite uppstart vid bilen innan bara för att få börja mitt nya bättre jag... Sen blev det lite stabilitetsträning i sättandet. Qurre visade i onsdags att det funkar att följa efter matte också... Sista gången provade jag även att kalla in honom. Trodde aldrig han skulle komma då kongen låg bakom men så fel man kan ha... Mycket lossträning blev det också och bus likaså.

Känner mig sanslöst mör efter gårdagens adventspyssel. (Eller så är jag bara knäckt över att ha bränt knäcken. Hur man nu lyckas med det... Men jag kan tydligen!). Svärmor kommer snart och då är det bara att spotta i tapeterna och sätta igång... Fråga mig inte hur jag ska överleva men på något sätt så ska det väl gå.

Hussen har lovat fara ut och springa en lång sväng med Qurre idag. Toppenhusse! Har tränat på ett trix på morgonen. Att sitta vackert. Drog fram krypmattan framför väggen så det inte skulle bli halkigt och så fick han stöd av väggen. Känns som en bra balans- och fysträningsövning om inte annat. Tänkte på en sak när vi höll på och trixade. Jag har aldrig sett en stor hund gå på bakbenen, inte ens på Youtube. Är det för att de som har stora hundar har för korta armar för att hålla godisen ovanför hunden eller är det helt enkelt fysisk omöjligt/farligt? Kanske är det gulligare om man har en liten vit tuss än en svart kalv...?! Kan ju ha något med det att göra... Hur som helst så måste en sån hund ha en otrolig balans och kroppskännedom. Kan väl inte vara så dumt... Eller...??? Ja, jag ska inte ägna hela dagen åt att fundera på den saken, det lovar jag. Lyckas Qurre gå på två ben nångång i framtiden så kommer han dock inte att skutta runt på brukshundsklubben i en rosa plym, bara så att ni vet...

Nu är det kaffe, puss på nosen och tapetsering som gäller!

Trevlig helg på er!

 Vi ses...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0