2008-11-20 Torsdag

Idag har vi varit ute och promenerat i vanlig ordning. Skillnaden var bara att jag fick för mig att vi skulle gå off-pist. Hjälp och flås så jobbigt det var. Mossan var halvfrusen och bar igenom mellan varven. Men jag kände mig nyttig! Inte för min skull dock, utan för hunden. Men helt allvarligt så skadar det nog inte med lite kondition på kärringen också!

Tänkte köra lite intervallträning enligt metoden vi provat tidigare i veckan. Men vid närmare eftertanke så kändes den väldigt dryg och jag var lite rädd för att han skulle bli kall innan jag pallrat mig ut och tillbaka. Istället körde vi en mer explosiv övning. Kastade snöbollen åt ett håll, när han sen kom mot mig får han släppa och så kastar jag den andra åt precis motsatt håll. Körde några repetioner, vila och så några gånger till.

Igår insåg jag en sak. Ju mer jag läser om fysträning desto svårare tycker jag att det är. Just att kunna avgöra sin hunds nivå i olika former av fysträning. Också att positiv stress som motiverar hunden kan lura hundföraren att överskatta hundens förmåga... Mmm det finns lite att suga på där. Men jag antar att man kommer långt på variation och sunt förnuft.

Nu borde jag rulla ut mattan och träna lite kryp med "sängvärmaren". Men han kanske har träningsvärk efter dagens bravader eller så kanske jag har det... Nä inga bortförklaringar! Ut med mattskrället bara... Här ska tränas kryp! Kryp, det är väl ett omfattande namn för insekter... Förresten har ni provat googla kryp?! Man får upp tusen historier om små barn som lär sig krypa. Va fanken! Kan småungar, vars mammor nästan gett upp hoppet lära sig krypa så ska väl vi kunna hålla motivationen uppe! Inga undanflykter, krypträning var det här!

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0