2008-04-01 Tisdag

I söndags var det ett sånt där supertråkigt väder. Grått och plaskigt. Ringde till Anna för att höra om hon var sugen på en prommis och det var hon. Vi bestämde var vi skulle träffas och gå. När jag närmade mig stället vi skulle mötas på så passerade man som en rygg och sen fick vi gå i stålande sol. Lite magiskt...

På kvällen tränade vi lite inne. Kryp, saktagående och position med apporten. Han är för rolig Qurredutten. Krypet kan vi köra en stund nu sen lägger han sig på sidan och kikar på mig... Hmmm... Ja, då är det bara att lägga om honom och köra på en liten stund till. Vill inte att han ska komma undan med den taktiken. Men han ser ganska rolig ut om inte annat.

Jo just det, jag porrsurfade lite också på söndag förmiddag. Men det är faktiskt min uppfödares fel tycker jag. Hon har fått en massa kommentarer på tyska i sin gästbok. (Jag kan inte ett ord på tyska och fattar ingenting). Men jag tänkte sjuka mig lite och leta reda på några fraser som Qurre kunde få lägga in. Sagt och gjort, började leta och kom in på ett forum och hittade ett tips på en länk där det fanns fraser. Perfekt, tänkte jag och klickade på länken. Då kommer det upp en svart/vit tecknad hund och en text som förklarade att forumet inte kunde ta ansvar för länkarna. Nä självklart inte tänkte jag och klickade vidare. Kommer då till värsta porrsidan, hej och hå så generad jag blev. Men så kan det gå i cyberrymden, det är inte bara hundbloggar där ute... : ))

Igår var vi och gick en långprommis på två timmar i regnet. Fast det var ganska skönt.

Nu ikväll har jag och sambon varit och kört rapport. Idag fick han springa i lite tätare skog och för att bygga på självförtroendet så blev det en kort sträcka och en liten fjuttig förlängning. Ville att han skulle få ett enkelt, motiverande och lätt pass. Just nu känns det jättebra på rapportfronten. Han vet vad det är frågan om och är otroligt motiverad till att springa. Nästa pass tror jag han ska få springa en lång sträcka två gånger. Det känns som att vi är mogna för det nu och måste börja testa lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0