2007-10-29 Måndag

Nu har vi tinat upp från gårdagen! Så idag for vi ute och cyklade en sväng. Vet bara inte vem det var jobbigast för... Det hade regnat endel, så vägen hade blivit ganska mjuk och på hemvägen blåste det dessutom motvind. Men det var iallafall upphåll. Qurre tyckte han gjorde ett fynd efter vägen. Jag blev inte lika imponerad när det visade sig vara en klöv som han kom och bar på... Hoppas vi inte sabbade för nån bara.

Vi tyckte dock att det räckte med utomhusaktiviteter där. Istället passade vi på att köra musmatta och stickan inne. Även lite apporteringsträning på plastapporten. Har lagt in att han bara få ta apporten på kommando och även vänta på att det ska komma. Qurre tycker det är precis hur jobbigt som helst att vänta. Han fick ta och hålla apporten två gånger. Jättefint, inget tugg. Efter de två gångerna kom han upp i varv, så sista gången stod jag bara och höll apporten och han fick varva ner. När han var helt lugn, tyst och satt hade kontakt med mig berömde jag lugnt, kastade godis på golvet och plockade bort apporten.

Kommentarer
Postat av: Kerstin & Asta

Tjena,
Ser att du tränat apportering ordentligt. T o m älgklövar apporterar han nu. Imponerande:-) Tror nog att Asta skulle bli rätt grön av avund om hon får höra vad Qurre får apportera och inte hon!

2007-10-29 @ 21:22:53
Postat av: Eva

Ja det här med apporteringsträning är inte lätt. När man har en apporteringsvillig krokodil ;-)
Ha det gott Eva och Sickan

2007-10-30 @ 13:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0