2007-12-13 Torsdag

Igår tyckte Qurre att det hände något konstigt... Vi var ute på promenad och en flattik kommer rusade mot oss med en matte långt efter som förtvivlat ropar "stanna"! Inte alls, sa flattiken! Jag har väl inte världens bästa hundkännedom så, men jag får direkt en känsla för det här går eller det här går inte. Och får jag känslan av att det inte går så drar jag mig inte för sätta stopp, går det inte på det ena sättet så går det nog på något annat.Vissa hundar ska inte fram, så enkelt är det bara. Den här flattiken såg man direkt att hon inte var stor på jorden. Qurre tyckte väl att det var lite konstigt att ha så där bråttom en sån vacker dag. Han blåser upp sig i ett tappert försök att se lite mer manlig ut, grejen är bara att hon lägger sig på rygg. Ja, det var väl intressant ett tag men sen ville han också busa. Hur han tyckte att han gjorde sig till för henne så slutade det med att hon la sig på backen! Att man inte sak använda tassar på söta tikar, det förstod han aldrig.

Sen måste jag ju berätta att jag är väldigt stolt över mig själv (och Qurre givetvis). Fanken ibland så lyckas man! I kväll innan vi skulle gå ut så kände jag att något måste han få göra. Vi körde lite position i köket och så provade vi kryp för första gången.

Summan av träningen inne: prova kryp när Qurre är lite mer avslappnad. Kanske efter en långprommis eller nått.

Efter det gick vi ut en sväng. När jag går förbi skolan står det några bilar parkerade och det är full rulle nere på ishockeyplan. Hmmm vad gör man då...?! Störningstränar givetvis. Jag ska erkänna att jag trodde aldrig det skulle gå så bra som det gjorde eftersom Qurre var bra nog upp i varv när vi gick ut, och ungar och deras aktiviteter är bland det mest spännande här i världen. Men han klarade det galant, skriken och puckljuden från ishockeybanan och föräldrar med ungar som gick bara några meter ifrån oss. Otroligt roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0