2007-04-07 Påskafton

Så mysigt jag har det! Påskmust, chips, dipp och blogg. : ))

Igår kväll blev vi helt spontant bjudna till några grannar på "en" öl. Vi hade tagit med oss en whisky och jag måste säga att det känns otroligt skönt idag att jag inte dricker det. Min sambo har varit otroligt "förkyld" hela dagen...

Mitt på dagen for jag och Qurre ut i skogen och promenerade. Blev faktiskt förvånad över hur många träd som hade blåst ner över stigen där vi gick. Tur att vi hållit oss borta från de skogarna när det blåst som mest. Men jag har som alltid känt mig lite osäker på stället eftersom det är mycket gammal och halvrutten skog. Fast det positiva är ju att det är några färre ruttna träd nu...

Runt middagstid slängde jag ihop kyckling och pressad potatis. Just när jag ätit klart och höll på att duka bort tallriken så spyr Qurre på golvet. Han hade ätit i sig något med tallbarr i och det funkar inte. Men stackars Fredrik han som var så "förkyld", han tappade totalt den lilla aptit han hade.

På kvällen blev jag enormt rastlöst. Inte mycket till sällskap hemma inte. Och vad gör man då... Jo, tränar hund givetvis! Sagt och gjort, jag och Qurre packade ihop oss i bilen och drog ut till klubben. Jag tänkte när jag körde över bron till Öhn att jag måste vara sinnessjuk eller nått! Träna hund, klockan åtta på kvällen i mörkret, på påskafton! Det är nog bara att krypa till korset och erkänna att en av mina böjelser är att vara i farten när ingen annan är det. Man känner som att man lever på något sätt! Ja det finns säkert nån bra behandling men den har jag inte tänkt att söka för jag trivs som fisken.

Kreativ blir man också i sin ensamhet. Jag passade på att pynta ihop en egen liten övning. Döpte den till "Död grej är tråkig med inkallning"! Qurre trodde först inte att jag var riktigt klok men var helt klart med på noterna efter en stund. Proppade fickorna fulla med grejer och sen gick vi iväg över parkeringen på promenad. När Qurre kommit på lagomt avstånd kallade jag in honom och när han kom drog jag fram en grej och kampade med honom. Sen fick han ta grejen och göra vad han ville med den. Men när han kommit på avstånd igen kallade jag in honom igen och kampade osv. Det visade sig inte vara så dumt för han promenerade glatt med en bit men när inget hände drog han iväg för att hämta någon grej som han lämnat nånstans och då passade ju tanten på att kalla in och fick en liten störning på köpet av grejen. Plus att jag också fick visa att jag inte är intresserad av grejerna utan leken tillsammans är det roligast. Avslutade leken med att koppla upp honom och han fick ta med sig grejen vi lekte med sist in i bilen. Sen återstod bara det roligaste. Hitta alla grejer i mörkret. Men jag var duktig. Inget svinn idag.

Sen körde vi lite linförighet! Mr Qurage is back! Oj, så kul det var att se. Taggad, tyst och med! Jag blir så lycklig! Körde först med kong en stund. Och jag är noga med att det inte ska bli tråkigt. Vänster om på stället. Vissa blev riktigt fina! Höger om. Hur fanken går jag egentligen i helt höger om??? Jag gör som något pirruettliknade bara för att få snabbt med honom runt. Tåls att tänka på men Qurre har snabbat upp sig. Gjorde mycket halter och duktig är han. Snabbt och rakt. Efter en stund tog jag bort kongen. Körde en kort stund utan och det blev en liten skillnad men inte så stor som jag trott.

Törst jag skriva att vi tog fram apportbocken... Jo det gör jag. Ångest! Men nu är det fanken i mig hög tid! Så han fick gå fot och sen gav jag honom apportbocken som en belöning egentligen och sa apport. Han fick gå med den och bekanta sin lite med den. Inte så dramatiskt, ingen dog. Men jag måste tänka ut en apportplan. (Om någon har förslag så skriv i kommentaren!) Tack på förhand!

Qurre hann också upptäcka att det rörde sig i en vattenpöl på sidan av parkeringen och for ju skällande dit. Änder, vilka korkade fåglar säger jag bara! Sitta i en vattenpöl och trycka bara några meter från en människa. Men jag vet inte vem som var räddast när de flög upp, jag, Qurre eller änderna. Troligtvis jag för jag såg knappt vad det var. Men allt slutande lyckligt. Jag skrek till åt Qurre att stanna, han stannade och änderna flög sin väg.  


Kommentarer
Postat av: Millis

Jag *viftar* har några förslag på apporteringen.... Men.... Det blir så långt så det tar vi inte här... Men påminn mig. Du måste ju förstås berätta vad du har gjort och hur långt du har kommit. Men som sagt, vi kan väl träna lite lydnad någon dag, så har vi en tipsbytardag... ;o)
Glad Påsk på er!!!
*kramen*

2007-04-08 @ 00:42:47
URL: http://www.freewebs.com/mittlivmedhundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0