2007-04-06 Långfredag

Idag har vi varit på kennelträff. Vi började med att släppa ihop hundarna. Det var bara tre hundar från Q-kullen och sen var resten valpar. Nog var det lite pirrigt att släppa ihop Qurre alias kalven med de små, det måste jag erkänna. Han har aldrig träffat någon valp tidigare. Fast den oron hade jag ingenting för, det gick hur bra som helst.

Det var så kul att träffa alla. Det finns så många trevliga människor som tagit hund från Bettan så man blir helt varm i hjärtat. Passade även på att ställa lite frågor om MH och höftledsröntgen. Jag och Gina var överens om att vi skulle röntga hundarna samtidigt så kan vi dela oron med varandra.

Efter träffen for jag och Qurre ut i spårskogen. Jag gick ut en ganska kort spår med tre apporter eftersom jag misstänkte att han nog var ganska trött efter racet med hundarna. Medans spåret låg så gick vi en promenad och när vi kom tillbaka till bilen körde vi lite bytalek. Det går ju som på räls!

När jag tog på Qurre spårselen var han hur lugn som helst. Han har verkligen hittat rätt sinnesstämning där. Det är kul att se. Väl ute på spåret så såg man på hans spårarbete att det blåste mycket. Han gick vidare än han brukar. Spåret hade nog behövt ligga längre men jag var lite ivrig. Fast vill man se det positivt så kan man ju säga att det är nyttigt att ha olika liggtider. Lite variation för hunden och lärande för den som  håller i linan att se hunden jobba under andra förutsättningar än de man brukar ha.

Nu kan jag lova att Qurre är trött. Det blir nog inte många knop för honom resten av dagen. Men man vet ju aldrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0