2009-04-25 Lördag

Igår på förmiddagen var jag på klubben och tränade lite lydnad. Det var folk där så vi var så nöjda med att bjuda på lite lagom störning. Qurre gick som en klocka och inte ett pip under hela tiden. Glad matte! Körde små korta pass och vi började med fokus i utgångsposition (lär mig en massa nya fina ord på tävlingsledarutbildningen :)). Linförighet och efter det var jag tvungen att kolla av skallet. Skallet blir det att träna betydligt mer på kan jag lova. Tog en kort vila efter det. Nästa pass gick vi iväg upp till dungen och körde lite kryp och saktagående. I krypet tar vi ett steg i taget och jag är noga med att behålla det lugn som vilar över honom. I saktagåendet gick han så sakta så stundtals tänkte jag "men rör på dig då", han nästa frös i varje steg. Ja, det hör väl inte till vanligheten att det är riktigt så sakta...

Efter lydnadsträningen blev jag sugen på ett uppletande. Vallade av halva rutan och la ut tre förmål. Qurre letade jättefint med bra fart men sen bjöd han på alla fel vi jobbat med. Han ville fortsätta leta efter att han hittat första grejen och det sista föremålet (ett mjuk gummiöverdrag till något) var så kul att det hade han gärna behållit för sig själv. 

Idag lyser solen och vi ska passa på att fara ut i spårskogen en sväng.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0