2008-10-27 Måndag

Det var knappast med glädje som jag ställde om klockan igår. Nu blir det mörkt kl. 16.45... Kände hur Qurre och Wilmas fredagspromenader fes ut i mörkret. Men samtidigt blir jag lite småtjurig, va fanken, med pannlampor och att man är två borde väl funka...? Eller varsitt helljus som vi var inne på. Fick låna en pannlampa av Ramona när vi hade träningshelgen och bortsett från att jag hamnade på omväg hos biodlaren så funkade det ju kanoners! (Men det var nog knappast pannlampans fel). Ska man vara riktigt kärringaktig så kan man ju alltid ha en ficklampa i handen också. Jag är kärringaktig!

Nåväl mörkret är inte så mycket att göra åt. Lydnadsträning har vi ägnat oss lite åt under veckan som gått. Eftersom det bor en stor prylbög i min hund, så måste det tränas med saker runtomkring. Placerade ett gäng med grejer och direkt när vi körde igång så ångrade jag mig djup. Träapporten såg godast ut... Qurre kunde inte låta bli den utan for dit och norpade den, fortsatte sen tugga på den som den värsta av krokodiler. Men har man satt båten i sjön så måste man ro den iland (eller hur det nu var ; )). Men när jag väl hade bestämt mig för att sakerna skulle få ligga i fred så köpte han det rakt av. Ganska kul att träna ihop med morsan istället för att stå i ensamhet och få träflisor i tandköttet...

För att hoppa till den lite mer aktuella träningen så var vi på klubben igår och tränade. Jag har länge känt att jag skulle vilja bryta targetstickan i två delar och spotta på den. Så igår när jag fick uppbackning passade jag på att testa ett annat sätt. Det funkade jättefint! Lite förvirrad var jag där en stund och hade inte saken riktigt klar för mig. Men innan slutet så hade både jag och Qurre köpt hela konceptet. Kul!

Idag tog jag nya friska och for ut själv på klubben på förmiddagen. Värmde upp med lite linförighet. Idag var vi båda mer fokuserade så resultatet blev också därefter. Körde även framförgåendet enligt det nya konceptet och det funkade klockrent. Nu finns känslan där som jag vill ska finnas. Så detär bara att nöta. Körde även hoppet och det var inga konstigheter. Apporteringen därefter och då tycker jag att han sätter sig lite långt bak. Vi får nöta på just ingångar. Sen blev det en stunds vila medans grejerna åkte in i bilen. Gick ut på skyddsplanen och körde en platsliggning där. Bara för att få lite "ny" miljö. Låg tyst och fint. Gick tillbaka och han fick ta grejen. 

Bara för att jag fått upp farten så körde vi "klockan". Känns inte dumt att ha dirigering i uppletandet. Jag var dock lite ivrig och la ut två grejer. Skickade honom på den sista saken jag la ut, han sprang och plockade den men var ju givetvis nyfiken på den andra grejen. Om jag hade tänkt till lite så hade jag förstått att han skulle göra så...  Avslutade därför med att lossas lägga ut en grej och sen la jag ner en sak och skickade på den. Blev betydligen mer lyckat. Så jag får nog köra så några gånger innan vi kan köra på två saker.

Efter träning for jag och uträttade lite ärenden (kollade köksbord på en möbelaffär och köpte både snus och godis). Men när det var klart så for vi och cyklade en liten sväng. Nu är han ganska nöjd...

Kram från oss!


Kommentarer
Postat av: Ramona

Ni är så duktiga och flitiga!!

vi ses i morgon!

2008-10-28 @ 19:04:08
Postat av: Ann-Sofie

Det gör vi! Så trevligt vi ska ha!!!

2008-10-28 @ 19:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0