2008-10-26 Söndag

Jenny och jag har under en väldigt lång tid konstaterat att vi skulle behöva våra samobos ute i skogen. Givetvis i rent träningssyfte! Det som talade emot var risken för gnäll och uttråkade miner. Men en kvinnas list är mannens fall! "Fallet" i det här sammanhanget var att vi lovade att dagen skulle avslutas med pizza och öl. (Det ska även tilläggas att det fanns några öl i en bil. Skulle nog gå att jämföras med småbarnsmammornas russinpaket).

Vi började med att byta karl och ge dem instruktioner för spåret. Jenny blev klart imponerad när hon förstod att min karl klarar av att både gå spår OCH tejpa spåret samtidigt. Min spårläggare fick i uppgift att gå ett rakt upptag ca 7 meter ut. Jag stod på vägen och satte snitsel där jag skulle släppa på. Man ska inte ge för mycket ansvar på en gång utan de ska ju känna att de fixar uppgiften. Sen fick han instruktioner att lägga apporterna ganska oregelbundet.

När Jenny gått sitt spår så var hon så nöjd att alla ölen som låg i bilen skulle tilldelas hennes spårläggare. Men då tog jag min spårläggare i försvar och sa att det skulle ju bli orättvist eftersom jag inte gått mitt än. Så ut på mitt spår. Upptaget fixade Qurre galant och sen var det ett roligt spår med apporterna oregelbundet. Hundförarna konfererade och kom fram till att ölen skulle delas lika.

Tyvärr fick karlarna inte njuta av sin belöning än eftersom nästa uppgift var budföring. Det kändes jättespännade att få en okänd mottagare och för hunden två mycket välbekanta "domare" på sidan. Qurre fixade det jättefint. Superkul!

Sista uppgiften för de nu ganska frusna karlarna blev att valla en uppletanderuta. Det såg bara för kul ut! De gick inte utan sprang mer som en skadskjuten känguru. Men fort gick det! I uppletandet tränade jag framförandet till rutan. Fick ta om några gånger men sen gick han fint och fokuserat. I rutan tränade jag raka skick och hade två föremål efter varje långsida. Han låste sig lite på djupet men jag tror att det kan hänga ihop med att det var legor. Vi har inte tränat så mycket på det men det ska bli ändring på det. Beslutade att tredje saken fick bli den sista så när han kom in med den fick han sätta sig fot. Jättefint och inget tugg! Det var även några stigar i rutan och en väldigt intressant pissfläck, men han de brydde han sig inte om utan letade precis som vanligt. Kul, kul!

När vi kom tillbaka från uppletandet satt våra hjälpredor i en av bilarna, pratade och njöt av sin delbelöning. Ja, dom var precis hur söta som helst. Stäng dörren det blir kallt...

Efter träningen for jag och sambon iväg och rastade Qurre. Sen slöt vi upp med Jenny och Jonas på Mix. Vilken god pasta jag åt! Och bara för att jag inte fick dricka öl så tog jag en stor efterrätt. Vilken lyx sen att komma hem och slänga sig på soffan efter en så lyckad träningsdag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0