2008-10-22 Onsdag

Nu är jag på lite bättre humör...

Har varit och lagt ett kortare pinnspår. Var lite osäker på hur lång tid allt skulle ta så jag snabbade på lite. Ville helst inte spåra i mörkret... Medans spåret låg så gjorde jag en uppletanderuta. Konstaterade när vallningen var klar att den nog blev i största laget. Men jag ville verkligen få med alla terrängskiften så det var inte mycket att göra åt. Det var blandat gräsmatta, djuå åker med en massa tuvor och ute på djupet så blev det skog. Hela rutan låg var inramad av skog och det gjorde att vinden blev lite oberäkerlig. Fyra saker åkte ut i rutan och de fick han jobba ganska hårt för att hitta. Men det var kul att utmana honom, både i underlag och genom rutans storlek.

Spåret fixade han galant och vi hade med oss alla pinnar till bilen. Duktig kille!

Hade tänkt köra lite lydnad men under uppletandet bet han sig i tungan och det gick upp igen under lydnaden när jag belönade med kongen. Så vi bröt och tog en prommis istället. Jag och myskillen!

Fredrik har varit duktig idag och tog med Qurre när han for ut och sprang mitt på dagen. Tydligen tycker Qurre att tempot de håller blir lite jobbigt. Eller så är det sambon som vill glänsa lite...

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0