2008-10-14 Tisdag

Idag har vi varit ute och njutit av det vackra vädret. For ut till vårt ordinarie promenadställe och tog den långa rundan. Helt underbart! Passade på att belöna när han kom som en oljad blixt när jag ropade på honom. Så lite lek blev det också.

Hann bli stolt över honom på promenaden också. I en backe möter vi en briard som hade vaknat på totalt fel sida. Matte försökte med alla de handfasta metoder hon kunde, att få den stackars briarden på bättre tankar än att göra utfall mot oss. Hon knölar in sin hund på sidan och ber oss passera. Gulp, var första tanken... Men jag tar fram snörbollen och stöttar upp i möte. Så trots att briarden hugger mot oss i mötet, så glider vi förbi med bara nån meters mellanrum och går lekandes därfrån. Stabilt!

Dock bleknaden stolheten lite när jag kom hem och slår mig ner framför datorn. Qurre ligger och sover ute i hallen. Helt plötsligt glider ett par gortexbyxor ner från sin krok. Qurre flyger upp och in i köket. Alla vet ju att gortexbyxor kan äta upp små schäferhannar när de ligger och sover sin skönhetssömn... Hmmm...

I övrigt så har sambon har varit gullig och sågat upp en massa apporter åt mig. Tanken är att de ska ligga ute i vinter och bli gråa. Under tiden han sågade så slog tanken mig att det faktiskt blir avdrag om man förstör apporter på tävling. Och nu har jag apporter för en hel brukshundsklubb. Hur försvarar jag det?

I övrig håller jag på att läsa Maria Hagströms artiklar. Länkar till hennes hemsida.

http://www.skogsborg.net/

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Ramona

Här har du en till bra länk!



http://www.svartalwen.com/alw050201.pdf

2008-10-15 @ 10:30:42
Postat av: Ramona

Här har du en till bra länk!



http://www.svartalwen.com/alw050201.pdf

2008-10-15 @ 10:31:13
Postat av: Ann-Sofie

Hur kunde du veta att jag inte hittade den!?? Helt underbart! Snabbkollade rubrikerna och dirigering låter som en intressant utmaning... : ))



2008-10-16 @ 09:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0