2008-10-13 Måndag

Nu är vi sockerhöga båda två!

Igår fick Qurre nöja sig med en långprommis. Efteråt for jag och sambon på stan och gjorde lite ärenden. Det sista vi gjorde var att vi gick in i choklad- och tebutiken i MVH-gallerian. Vi fick med oss lite choklad och så köpte jag några hårda karameller som jag från och med nu är helt beroende av. Så otroligt goda och med smak av cappuccino...

Idag var tanken att vi bara skulle fara och cykla. Men jag slängde ner några köttbullar för säkerhets skull. Bestämde sen i bilen att det var dags för ingångarna och positionen att få sig en omgång. Rastade av honom lite och körde igång. Men jag var ganska ogenomtänkt och det märktes på resultatet. Istället for vi och cyklade så jag fick lite tid att fundera igenom övningarna. När vi kom tillbaka gick vi en kort sväng bara så att han skulle få hämta andan lite och så körde vi igång. Nu satt allt där det skulle! Trots att vi inte värmde upp något utan gav oss direkt in i övningen så var han tyst och jätteduktig!!! Första gångerna i båda övningarna hade jag kongen framme bara för att ge honom något att fokusera på.  Sen efter två gånger åkte den bak i träningvästen. Men det köpte han! Glad och glad är jag!

Undra vad min uppfödare tänkte på när hon sålde den bästa hunden till mig...

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Ramona

Ni är duktiga och flitiga! kör så det ryker!!

2008-10-14 @ 18:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0