2008-11-27 Onsdag

Vilket väder det var igår. Otroligt omväxlande om inte annat... På morgonen kom det lite regn. Sen gick det över att blåsa och komma snö i omgångar.

Blev bjuden på kaffe i "granngårn" och tänkte tvärpinka Qurre innan jag for... Hoppade i ytterkläderna. Ingen hund... Ropade på honom. Ingen hund... Nu blir det Vännäs i ambulansfart, tänkte jag. Är han inte heldöd så måste han vara halvdöd iallafall. Gick till biabädden och där har han borrat ner sig så mycket det bara gick.  Kastade ett hastigt latöga mot mig som tydligt talade om att han skulle ingenstans.

Trodde faktiskt att det inte skulle bli nån träning på kvällen. Men vi hade tur och vädret höll sig på vår sida. Vi började med att kika på det Jenny ville ha hjälp med. Jag hade tagit uppgiften på stort allvar så jag var helt oförberedd på min egen träning. Så det blev lite därefter också. Samtidigt kändes det ganska skönt att inte vara så jäkla strikt. Så vi körde på och det blev mycket bus och allmänt livat i luckan. Men otroligt kul!

Uppstart: Man säger att barn inte gör som man säger utan som man själv gör. Det känns som att det stämmer bra på hundar också. Eftersom jag var helt ofokuserad så blev uppstarten väldigt ofokuserad också. Men jag drar mig själv i håret och lovar att ta helt nya tag.

Fritt följ/linförighet: Eftersom jag startade upp så dåligt så blev det efter en stund med koppel på. Sen jobbade vi på riktigt bra. Fick med mig en otroligt bra tanke. Där hunden fått belöningen får man ofta pipet. Jag har belönat mycket i halterna och om pipet kommer så blir det i starten efter halten när belöning uteblir. Så nu är det ska jag tänka på att belöna mer i rörelse. Bryr sig inte om kommenderingen.

Hoppet: Vill gärna tjuvstarta vid kommendering. Så det får vi nöta på. Hoppar ut och sätter sig bra.

Skall: Provade att lägga ihop momentet mer. Först tyst och sen några skall innan belöning. Jättefint!

Saktagående: Tusen år sen vi provade. Ställde upp Jenny som belöningsvakt och vi fick till några repetioner med några jättefina steg.

Inkallning: Tog hjäp av leksak för att få ut honom i ingången. Funkar jättebra. Ska fokusera på att få till det.

Vi tänkte köra en platsliggning också men jag var helt stelfrusen så vi flyttar det till nästa gång.

Nu ska det adventsstädas och pyntas. I år har jag faktiskt längtat... (Dock inte efter städningen men väl pyntningen...).

Sköt om er!

PS: Qurre drog en vinstlott igår. När vi var och storhandlade igårkväll hittade jag lammkotletter till kanonpris. Perfekt träningsgodis nu när vi behöver lite extra dragning i uppstarten. Säkert nyttigare än älg också.. : )) Qurre bortskämd...??!!! Nä.... DS

Kommentarer
Postat av: Granngårn

TACK för trevligt kaffesurr häromdan, det gör vi om snart igen tycker jag! Med lussebullar kanske??

2008-11-27 @ 18:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0