2008-03-28 Fredag

Kung Qurre is back! Träningen igår gick som räls. Jag var/är helt lyrisk! Varenda grej vi gjorde satte han perfekt. Nu är han dyr kan jag lova! Inte ens till salu! Sockertoppen min!

Innan vi for körde vi lite kryp inne. Problemet där är att han taggar igång. Så igår brassade jag på och han fick krypa ett steg för varje klick redan från början. Sen när han taggade upp och började bita på stickan och tjorva så blev det att köra ligg och bara dutt. Så min förhoppning är han på så sätt ska varva ner. Det svåra i krypet (eller egentligen vid all inläring) tycker jag är att våga låta hunden göra "fel" och lita på att man lägger träningen på rätt nivå så att hunden kommer över och förbi och man får den erfarenhet som man har för avsikt att ge hunden. (Hängde ni med...???).

Träningen igår då. : ))))).

Läggande: Det har vi inte kört på väldigt länge. Men han la sig så snabbt och så fint.

Apportering: Först fick han sitta och bara hålla. Jag duttade och drog lite i apporten. Lite jobbigt men han höll och var knäpptyst. Sen la jag ut apporten och han fick hämta. Så duktig! Jättefin ingång. (Problemet är faktiskt jag. Det blir mycket bättre om man håller i apporten när man säger loss. Än att försöka fånga den i luften. *asg*). Vilket geni jag är....

Saktagående: Helt lysande! Han går så sakta att det inte är sant. Igår varierade jag antalet steg när han fick ta belöningen. Allt från tre bra steg, till väldigt många bra steg. Det är så kul!

Ingångar: Vi gjorde några ingångar och de blev verkligt fina allihop. Avslutade med en inkallning. Kanon!

Idag är himlen klarblå och solen skiner, så vi ska ut och njuta och bara vara!

Trevlig fredag!

Hej igen...

Är riktigt blogghumör och kan inte slita mig... Som sagt idag har vi varit och promenerat i det underbara vädret. Men en sak är säker, helt säker. För att få några bra kort på Qurre krävs nog superlim, fyra bodybuilders, skruvdragare och några spännband. Jag tror jag blir tokig! Att få en helkroppsbild som liknar nånting verkar omöjligt. Ju mer jag vill desto mindre vill han... Suck!!! Men några bilder blev det. Hoppas vi kan bjuda på ett skratt eller två iallafall...

image121
Nåväl helt omöjligt kanske är lite överdrivet... Fotografen kanske måste vara mer på hugget...

image122
Envisas du så envisas jag, sa Qurre...

image125
Om jag provar vika ut öronen så kanske det blir skugga över hela mig och då kanske hon ger sig...

image123
Inte helt fel...

image124
Nu till något helt annat... Barn som hälsar på hos oss har givetvis en bestämd plats...  ; ))

Nä nu ska jag ge mig. Snart är det Let´s dance och det vill man inte missa.

Vi ses!





Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter helt ok med lite rapportträning! Packar in co-drivern och drar:-)

2008-03-29 @ 17:48:44
URL: http://www.litatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0