2008-07-31 Torsdag



Vilken underbar kväll vi hade igår...


Först simning...


Mera avskakning av vatten...


Sen måste man ju gräva lite, det är det roligaste som finns!



Och så picknick.


Avslutade kvällen med ett spår som husse hade gått.

I tisdagskväll chockade vi kroppen och var och tränade lite lydnad. På kvällen, sent, ingen värme...

Fritt följ: Funkade kanon, var fokuserad redan från början. Mycket vänstersvängar där jag backar lite i svängen. Funkade bra.

Musmatta: Körde galopp mot och sen sitt. Nu verkar poletten trillat ner. Ett tag la han sig men nu verkar sättandet blivit stabilt.

Apportering: Fick hålla träapporten några gånger och inget tugg.

Framförgåendet: Sist vi körde blev det ankskit av alltihop. Ikväll backade vi bandet och tog det från grunden så innan slutet kunde jag köra på ett ganska långt avstånd från båda hållen mot pinnen. Belönade med godis och kongen kom fram när det blev lite svårare. Så jag var så nöjd!

Krypet: Körde först stabilitet, bara att ligga lugnt. Sen åkte stickan fram och det blev ett kryp. Grejen är att jag måste vara snabbare på att ta bort stickan annars får jag en hund som kryper runt högerbenet på mig... ; ))



Kommentarer
Postat av: Erika, Ilii & Soya

Hej hopp! När ska vi ta ett träningspass? Det börjar vara ett tag sen nu ;-)

2008-08-01 @ 20:42:57
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Marie L

Hej hopp i regnet (f d värmeböljan=alltid é de nåt).

Kul att se/hitta till er fina sida med bilder på Kungen.Kul att träningen kommit igång igen. Minos klo har äntligen läkt o han "är fit for fight" igen. Skönt. Vi tränar sök och en del spår samt lydnad förstås. Kanske blir det en högre o en lägre i höst--vi får se. Har ni nåt inplanerat?

Kram Marie o Minos

2008-08-08 @ 13:01:37
URL: http://www.123minsida.se/Minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0