2008-01-28 Måndag

Halloj! Kung Qurre här... Men med kronan på sné och inget kungarike kvar. Fast väggen i vardagsrummet är tydligen fortfarande min. Om jag hörde rätt så var det där jag skulle sitta fastspikad... Okej, här kommer min version av det som hände. Jag och matte var ute på långprommis. Vi höll på att träna ställande under promenaden och det var himla kul. Just i ett krön såg jag något svart och tog förgivet att det var den där roliga flattjejen. Ni vet hon som när jag tittar på henne då ligger hon i en hög och när jag tittar bort så står hon på benen igen. Kanske hon är lite konstig också... Jag tänkte vara lite artig och för en gångs skull springa till henne (hon brukar ju alltid komma till oss). Men det var ju inte hon... Det var en annan hund och morsan blev skitarg... Men när jag upptäckte mitt misstag blev det inte bara lite pinsamt, så då vände jag tillbaka till morsan och kongen igen. Ville inte bråka utan bara pussas lite... Men huvaligen för att pussa på en setterhanne. Nä åt det hållet är jag inte lagd! Ben, brudar och bacon, säger jag bara!

Vi har shoppat idag också. Morsan säger att vi ska ta det lite pö om pö. För husse blev tydligen lite sur när lammsteken åkte enkel resa ut i spårskogen i söndags. Men nu har vi iallafall två jättefina koppel- och halsband i ett med hake så husse och matte lätt kan haka runt ett träd.

Kommentarer
Postat av: Erika, Ilii & Soya

Halloj! Har du bytt email adress? Det gick inte att maila dig.. Ska du anmäla dig till Marma i år?

2008-01-28 @ 20:15:56
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Sickan

Men hallå!
Så lätt åker inte kronan på sne. Tvärtom så uppför du dig exemplariskt! Tänk om det där svarta du såg varit en "ful gubbe" som du skrämt iväg!? Då hade det minsann varit annat ljud i din mattes källa (stavas det så?)Nej Kung Qurre håll svansen högt!
Hälsningar från Strålande Sickan

2008-01-29 @ 18:04:22
Postat av: Kung Qurre

Jo, jag tänkte precis som du... Men kärringen verkar ju inte ha nån känsla för faror eller fantasi överhuvudtaget. Håller faktiskt utkik om det ska börja
växa mossa på henne. Rätt åt henne i så fall.
Nu ska jag rätta till kronan och gå och vila en stund man blir ju helt matt i det här sällskapet!

2008-01-29 @ 18:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0