2008-01-15 Tisdag

Jaha då var det två plusgrader och ishalka igen då... Det är inte bra för motivationen hos mig känner jag. Sist det var ishalka provade vi köra lite lydnad och det blev ett gnällkalas av alltihop. Så det är bara att glömma. Det positiva med vädret är väl att det snart går att spåra överallt... Blir snabbare vår... Något mer kommer jag inte på... Behöver jag antyda mer att vi legat nere med all träning... TRIST! Och TRÅKIGT! Och det värsta är att det blir till och med svårt att motivera sig att träna inne... Men vi får se hur det blir ikväll. Efter en välbehövlig dusch kanske det känns kanon att köra lite kryp och hålla fast mjuka grejer. Vi får se... Annars får vi trösta oss med att vi iallafall har varit ute på en långprommis i skogen idag.

Men innan vi "lägger på" måste jag bara berätta om världens tuffaste hund. Han är av rasen Border Terrier och brukar hålla till i ett stall som vi går förbi på kvällarna. Han har för oss okänt namn men bär alltid stolt sin reflexväst. Oftast finner man honom sitta utanför stallet och vänta på matte. Igårkväll satt han, sin vana trogen, utanför stallet, fast den här gången mitt på vägen. Äckligt med så stor hund, sa han och fnös när vi dök upp. Fast har man pondus så har man! Då flyttar man sig inte en millimeter, även om det skulle passera en stor äcklig hund. Vi fick helt enkelt runda den lilla morrande hunden som stolt satt i sin reflexväst. Han såg bara hur skön ut som helst!

Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0