2008-01-08 Tisdag

Mitt på dagen tog vi rundan runt byn som tar lite drygt en timme. Den är himla perfekt nu, speciellt eftersom det fortfarande är lite snö så vi kan ta hemvägen över åkrarna. Himla kul med åkrar tycker Qurre. Undra om det beror på att han är halvt uppvuxen på en åker eller om det blir lite kul för det är så öppet... 

Nu efter maten så har vi varit ute och busat på lite i snön. Tyckte mig känna något som liknar regn men det förträngdes rätt snabbt... Efter promenaden blev det inomhusträning. Framförgående mot stickan, hålla fast mjuka saker (det är ju så svårt för de är så goa att tugga på, tycker Qurre), apportering både hämta och hålla fast och så avslutade vi med lite kryp.

Krypet måste vi nog träna separat ett tag. Han går upp så himla mycket i varv så jag tror inte han riktigt tänker på vad han gör. I övrig så gick det himla fint.

Har fått två av tre böcker som jag beställt efter från Bokus idag. En är en skönlitterär bok medans de två andra är hundböcker. Himla kul! Det blev som lilla julafton! Så nu ska jag stutsa till soffan och läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0