2008-01-06 Söndag

I går tycker jag mest vi for runt. Handla mat och lite smågrejer. Vi var även och hämtade tjänstetecknet hos Annica. Qurre fick nöja sig med lite kortare promenader. Har hört att det kallas vilodag...

Rapportträningen idag gick riktigt bra. Qurre har börjat förstå vad det handlar om. Tycker det funkar himla fint vid stationerna också. Nått litet pip kan komma men säger man till honom då blir han tyst. Jag måste säga att det är ju bara hur kul som helst!

Nu när det är nytt år så verkar det här med mål vara på tapeten. Idag satte vi upp några mål med rapporten. Vi måste ta oss i kragen och testa köra helt i skogsterräng. Längre uppbindingstider. Just nu vill jag inte att han ligger och kallnar förlänge, är rädd för skador. Men vi får helt enkelt börja packa med filtar så är den saken löst. Vi ska prova annan belöning också vid stationerna, blöt katt- eller hundmat i skål för att höja mysfaktorn lite. Sen vore det ju otroligt kul om vi kunde hitta några att träna med... Men än så länge känns det inte som nån panik utan mycket går att arrangera. Har faktiskt tänkt gulla med pappa och så får han följa med som skytt nångång och blåbärsplockare en annan. Och vill han ha besök på hemmet så...

När vi kom hem så passade jag på att klippa klor och smörja in trampdynor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0