2008-01-02 Onsdag

Visst är det skönt med slappa dagar men idag kände jag att nu får det räcka. Började därför morgonen med en snabb sanering. Helst av allt hade jag velat plocka bort allt runt julen men det får vänta ett tag till. När allt var klart ringde jag till Annica som har Märtha. Annica den underbara människan har hittat Qurres tjänstetecken.

Mitt på dagen for vi ut och gick en riktigt långsväng. Hur härligt som helst! Sen skulle vi fara och tanka... Munstycket halkade utåt så det blev en liten dusch av bensin. (Tur man inte är rökare...). Och som om det var klart där... Nä... Svängde förbi Statoil för jag höll på att svälta ihjäl och räddningen blev en korv och en dricka. Sen när jag kom ut till bilen har jag drickan i ena handen och plånboken i den andra, och på något sätt skulle jag hjälpa till med handen som höll drickan att få upp bildörren. Det slutade med att lite av drickan åkte INNANFÖR tröjan in på bara skinnet. Kallt! Ja, hur fanken lyckas man... SUCK!

Nerdränkt av bensin och lite kladdig dricka for vi sen in på stan och fixade lite ärenden. Kongarna har fått nya snören och sen köpte jag en ny i reserv.

Snart börjar Ragatan Ann-Sofie att härskna till också. Ungjäklarna har smällt smällare varenda kväll. Slöa jäklar bönder till föräldrar... Men som om det vore nog. Ungarna tycker det är hur häftigt som helst att stoppa smällarna i saker också. Tomburkar verkar stå högt i kurs. Grejen med burkar är bara att de går i tre delar och kanterna blir inte att leka med. Först ligger de på vägen och sen kommer plogbilen och de hamnar i diket. Tänk om nån hund trampar igenom snön och på en söndersprängd burk... Så nu hjälps Qurre och jag åt att städa efter dem när vi är ute på promenader. Arbetsfördelning är att Qurre hittar de mer gömda delarna och jag plockar upp dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0