2008-04-19 Lördag

Medans planerna torkar upp så passar vi på att spåra. Var på samma ställe som sist men vidgade vyerna lite. Fick till ett ganska trixi början, allt på grund av ett gammalt fårstängsel som helt plötsligt dök upp. Sen gick spåret över en asfaltsväg och följde vägen en bra bit. Spåret gick sen över till hårt packad snö, sen sand och avslutades i  vanlig skog. Fick skratta lite åt Qurre för när han skulle spåra längs stängslet så körde han in huvet i det med jämna mellanrum. Både snön och sanden gick han klockrent på. När vi kom in i skogen tyckte jag han kändes lite mer fram och tillbaka än vanligt. Men efter en stund kände jag att det var typiska varmluft möter kallluft som gjorde att det blev ganska mycket vind i skogen. Så vi skyller på det... ; ))

Bilen har fått sig en välbehövlig omgång både utvändigt och invändigt. Skumgummimadrassen som jag köpte för att Qurre skulle få ligga på krävde både sax och limpistol innan den fått rätta måttet. Hade faktiskt ganska kul när jag stod och faktiskt kom på att jag på fullt allvar skulle limma den. Men det blev kanonbra. La en handduk över och sen en ny svart fleecefilt med vita stjärnor på. Ja, det blev bara hur fint som helst. Så det känns kanon!

Ha en treligt lördagkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0