2007-11-28 Onsdag

Vilket väder! -10 grader och strålande sol! Var tvungen att runda "våran" plan för lite lydnadsträning och det var perfekt underlag. Sist vi var och tränade frös jag om händer så allt blev bara supersegt. Idag var det lite mer tempo på kärringen, jag vill ju inte att Qurre ska somna till ; ))

Linförighet där vi började med att skippa den tråkiga biten, att bara sitta och titta på mig, istället började jag gå i ett raskt tempo och tränade en raka halter, högersvängar och helt om. Qurre var tyst och helt med! Tog fram kongen och körde lite vänstersvängar halt. Han går genast upp i varv när kongen åker och har lätt till lite otålighets gnäll. Tillslut fick vi till några fina och tysta svängar.

Musmatta har lagt in sitt före klicket kommer. Skötte sig hur bra som helst!

Framförgående med fokus på stanna. Där börjar poletten trilla ner att han ska titta rakt fram och inte på mig. Har hört att om man klickar fel så kan det ta lite längre tid... (Morr på mig).

Sen lite roligt... Fick ett infall av att träna backa. Sist jag testade förstod Qurre ingenting. Men idag backade han på en gång. Först blev jag bara förvånad men sen kom jag på att sambon och Qurre har haft en lek ihop. Leken (tror jag) går ut på att Qurre haft en boll eller ben som Fredrik har sagt åt Qurre att lämna i hans knä. Sen har han sagt backa och slutligen sitt. Därefter har han kastat grejen åt honom. Så där får jag tacka sambon!

Vi avslutade med att ta fram apporten och att han ska hålla även om mina händer far runt. Petade även på apporten. Riktigt duktig idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0