2007-11-13 Tisdag

Igår blev Qurre röntgad. Ringde min uppfödare direkt jag hade startat bilen utanför veterinären. Det känns helt underbart att det är gjort.

Qurre är ganska svårdrogad så vi fick ha lite småroligt åt honom (stackarn vilken matte och husse han har). När han i stort sett inte kunde stå på benen fick han syn på en överstrykningspenna som låg i lagom höjd för att han skulle nå den. "Den ska jag leka med tyckte Qurre". När den åkte bort försökte han norpa Fredriks handske som låg på golvet... Nåväl tillslut försökte vi få honom att somna på sidan i vaggan istället. Men där ville han inte heller somna. Men vi provade att börja röntga iallafall och det gick jättebra trots han var lite för vaken. Han är helt underbar när det gäller prinsen min! Det gällde bara att hålla stenkoll på honom mellan bilderna så han inte skulle drulla ner på golvet. Så igår blev det faktiskt ingen träning ; )) Qurre han låg nedbäddad i biabädden och sussade mest hela kvällen.

På förmiddagen idag sanerade jag badrummet. Kranen till tvättmaskinen och stått och läkt, men det är fixat nu. Och jag säger bara en sak, fy fanken så äckligt det var under tvättmaskinen! Hur ofta drar man fram den...?!! Men nu är hela badrummet städat från tak till golv. Har ni dragit ut lådan som man stoppar i tvättmedlet i och kikat hur det ser ut bakom...? Är ni känsliga, gör inte det. Fy fanken så mycket som samlas... ÖRK!

Efter badrummet var fixat for jag och Qurre ut på en långprommis. Det är ju jäkla svårt att gå en promenad utan att göra något med hunden. Jag klarar det inte! Så i en gigantisk hästhage (givetvis utan hästar : ) körde vi en megalång inkallning. Jag ska inte ge mig på att gissa hur långt jag gick, för det är jag värdelös på. Men himmel så kul han tyckte det var! Måste erkänna att suget att prova rapport kom direkt. Tror Qurre skulle bli en kanoners rapporthund och sen tycker jag det verkar kul också... Den som lever får se... Sen fick han sitta kvar medans jag gick och gömde kongen i en skogås som är i hagen. Efter det körde vi mycket lek. Han fick ta kongen och när han kom och bjöd in så lekte jag med honom. Körde stanna medans han hade kongen. Lite svårt... Men jag tycker att lekträningsdagar är skitkul som omväxling. När man hittar på övningar och improviserar lite. Det ofta då man också vågar lite mer. Att lämna utom synhåll osv.

Nä nu är det dags att börja med middan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0