2007-11-11 Söndag

Kan man få tapperhetsmedalj i hundträning...??? Ungefär så kändes det idag när hela skocken packades in i bilen av en mycket tjurskallig och träningssugen tjej medans himlen bjöd på snöblandat regn. Nåväl, väl framme så kunde vi inte gnälla på vädret för det var faktiskt uppehåll. Träningen då... Nja, det var knappast fråga om något hallelujamoment direkt... Sambon var med så det blev några bilder och det är ju alltid kul.

image66
Ska vi träna ihop eller var och en på sitt håll...???!!!

image67
Vi testar väl ihop då...


image68
Vi lägger apporten där, sen går jag iväg och du plockar upp den och kommer in till mig med
den när jag säger till. Okej??!!

image69
Hur var det nu då...???

image70
Jag tar den...

image72
In och så sitt. Inte tappa... Inte tugga... Fanken det blev mycket nu...

image73
Och sen var det loss.

image75
Jag fixade det! Hit med kongen!

image76
Vänsterhalt in med rumpanövning. (Kan man redigera bort armen som flaxar...???).

Apporteringen gick riktigt finfint. Fick först sitta och ta den. Tyst och koncentrerad. Sen gjorde vi övning som bilderna visar och där var han helt med. Men i fria följet var det som att han inte riktigt kom igång idag. Vi tränade vänsterhalt. Håller jag bara ordning på benen (och armarna) så går det som en dans. Det blev även lite höger, helt om och halter, korta sträckor med mycket belöning men han kom ändå inte igång och blev så där riktigt på hugget som jag vill ha honom.

Försökte istället anpassa träningen lite efter hans humör och körde lite inkallningar. Sen skulle vi ge oss på musmatta, men där blev det totalt fjasko. Provade köra lite mer fritt följ men han kändes fortfarande inte på hugget så det hela slutade med att vi körde ganska mycket bytalek och bara lekte på i snöslasket. Avslutade träningen med en budföring. Satte sig rejält snett hos mottagaren men det skyller jag på bylsiga kläder... Men det roliga i budföringen var att han verkligen satt kvar i lugn och ro. Hos mig tjuvstartade på andra sträckan så då blev det till att locka tillbaka honom och då fick han sitta en stund. Vi utmanade honom lite genom att halvskrika till varandra men han satt som ett ljus i kyrkan. Guldklimpen!










Kommentarer
Postat av: Erika och Ilii

Tyvärr har jag ingen medalj att överlämna, men hade jag haft en hade ni fått den. Ni är så duktiga!

2007-11-12 @ 23:39:22
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Ann-Sofie och Qurre

Du är så gullig Erika! Kram på dig!

2007-11-13 @ 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0