2007-11-04 Söndag

Idag mår han bra. Så skönt!

Vi for och gick en vända i Stöcksjö innan det var dags att åka på kursen. Vi hade lagt fram önskemål om att gå utan hund. Himmel så mycket fyr jag har för mig mellan varven, så det var verkligen väl investerad tid för min del. Fick till och med riktigt bra kläm på vänstersväng halt.

Medans en annan tjej körde lydnad värmde jag upp Qurre och när det blev våran tur körde vi fokus på vänstersväng halt. Nu har jag fått med mig både mina egna ben och råden på vägen för att det ska kunna bli riktigt bra. KUL! Sen körde vi apportering. Inte lika kul. Jag brukar inte tappa tålamodet men nu var jag på väg att göra det. Han började pipa och tålamodet sjönk som en sten... Fy så besviken jag var på mig själv efteråt. Ja, ja det är bara att lära av situationen och ta med sig kunskapen.

Där gav vi oss med lydnadsträningen. Det kändes kanske lite rumphugget men vi hade tränat uppe i det dolda och eftersom tålamodet svek så var ändå klok att backa. Inget hade ändå blivit riktig bra kändes det som just då.

Vi avslutade med en platsliggning. Så otroligt nyttigt. Qurre var tyst men halsen var lång. Tyckte det var ganska  spännande.

Efteråt for vi på Mekka och hade ett avslutningssnack. Så nu är det bara att träna vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0