2007-05-24 Torsdag

Ikväll har det varit sökkurs. Vi körde igång med markeringsövningar och det gick riktigt fint. Till och med Bettan tyckte att det var finfint det vi visade upp. KUL!

Sen körde vi sök i skogen. Jag kände mig otroligt kaxig så jag ville köra på lösa rullar och sen påvisning på figuranten. Vad kan lite skog göra för skillnad..??!!! Men det kunde det tydligen... Qurre körde lite blandad variant med att hämta rullen jättefint, ta rullen och gå tillbaka till figuranten, ta rullen och släppa den halvvägs in till mig. Så vi var nog inte riktigt mogna för det. Vi kör hittaövningar och markeringsövningar separat ett tag till. Han tar även gärna spåret ut till figuranten så det måste vi se upp med. Vore trevligt med lite vindar så hundarna får andra förutsättningar. Men det roliga idag var att vi hade ett jättefint samarbete idag. Qurre kom när jag ropade och jag fick chansen att skicka honom igen. Kul! Upplevde honom även lugnare fram till stigen och det är stort för oss. Jag kände direkt att jag kunde koncentrera mig mer på det vi skulle göra.

Kort och gott en kanonkväll!


Nu ska mammas lilla sökgris få kvällsmat, rastning och gonatt puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0