2007-08-24 Fredag

Jag är helt övertygad om att älgar har GPS. När det börjar närma sig älgjakten tar de fram den och letar upp var naturvårdsreservaten är. Qurre markerade en älg idag, reste lite ragg och klämde ur sig ett "här är jag bara så att du vet" skall. Så är det med den saken.

Dagens aktivitet bestod av en koppelpromenad ute vid havet. När vi kom ut till en udde fick han ligga och vänta medans jag vallade av en liten godisruta. Hade ingen aning om att hans hals kunde bli så lång : )) Men han låg jättefint och väntade. Bara för att göra det lite jobbigt för honom så fick han hitta två godisar och sen kallade jag in honom. Tänkte nog att han kommer ju aldrig, men det gjorde han! Sen fick han sitta fot och ut leta igen.

På vägen hem stannade jag till på "våran" plan och tränade lite lydnad. Så duktig han är i linförighet när han sätter den sidan till! Jag blir helt sarlig! Höger om, vänster om, helt om och han är helt med. Och han håller kontakten när vi börjar gå! Mamsen är så stolt!!!!

Sen blev det en platsliggning igen. Den här gången retades en fluga med honom så han var på väg att resa sig. Rent reflexmässigt så skrek jag till, NEJ! Han la sig ner som en skjuten igen och då fick han jättemycket beröm. Backade och gick ut till kanten av planen.

Håll fast stod på schemat sen. Första gången går alltid bäst. Den är klockren. Idag ville han inte riktigt gripa om den ordentligen. Då fick vi backa bandet igen.

Hoppas verkligen att han snart är helt fräsch i sitt ben. Men jag har lovat mig själv att inte ha för bråttom. Vill inte dras med nån hälta framöver. Det blir ju så trist och tråkigt när vi inte får träna. Jag tyckte inte att han lastade av benet på samma sätt som i onsdags när vi tränade. Så snart så...


Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas verkligen att Qurredutten snart är helt återställd

2007-08-26 @ 17:51:17
URL: http://www.skarpaskall.com
Postat av: Britt m flock

Hej
Du ska veta att jag följer er blogg. Har full koll på träningen och hur Qurre mår. Vi börjat vår lydnadskurs om en vecka. Det ska bli skitkul!
Träna på! Vi hörs!
PS: Malte har nu gått sitt första apellspår. Inga problem:)

2007-08-26 @ 21:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0