2008-11-17 Måndag

Igår fick Qurre-ponken en vilodag. Mitt på dagen var vi och tog en kortare promenad. Efter den for jag och träffade en kompis. Vi gick och kikade i några affärer och sen blev det Café Viktoria. Jag slog till på både räkmacka och nougatbakverk. Hmmm så gott och trevligt det var!

Nu till saken. Min kompis var väldigt finklädd (själv satt jag i hundkläder...) och hon berättade att hon hade bestämt sig för att ha kjol både på lördagar och söndagar. Intressant tanke... Själv dammsög jag i craftunderstället innan jag drog hemifrån. Varierar också att slappa i fleecelångkalsonger och obligatorisk fleecetröja. Men det kan också bli så att goretexbyxorna aldrig åker av innan jag landar i soffan. Jaha vad drar jag för slutsats av det här? Är jag bara bekväm eller jäkligt obrydd? Fast det är klart man skulle ju kunna kosta på sig att dra på sig ett par vettiga mjukisbyxor innan jag landar i soffan under helgen. Ja, det tåls att fundera på...

Imorse när jag satt och läste bland bloggarna så hittade jag tips om intervallträning. Men så här i efterhand vet jag inte vem som blev mest tränad av mig och Qurre. Började med att gå en promenad på ungefär 50 minuter. Kom fram till stället som är lämpligt för att köra intervallträning på. Band upp honom och stegade ut. Efter att ha avverkat en rejäl sträcka så kom jag fram till att det var på tok för knöligt och isigt. Hämta hunden, flytta på oss, börja om från början. Stegade ut ungefär 110 meter sen var det stopp i terrängen men jag tänkte att det få duga som ett första försök. Ner med snörbollen, tillbaka till hunden, skick ut honom, han kom in, knyta upp honom igen, stega ut samma sträcka, ner med snörbollen, tillbaka till hunden osv. Efter tredje omgången blev jag less så vi gav oss där.

Tycker det är ganska kul att viltträningen ger utdelning. Nu hoppar han in i skogen ca 5 meter efter färska älgspår och stannar. När han stannar så stannar jag också. Sen står han och suger på det svåra valet en stund, men han beslutar sig alltid för att komma till mig och då blir det bollkalas! Kul, kul för så har det inte alltid sett ut...

Ikväll ska vi nöta lite på mattan, positionsträning och metallen. Efter det hade jag tänkt bjuda på lite massage ala amatör kryddat med lite stretching. Men först blir det en välbehövlig dusch för min del.

Kram och på återseende!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0